Bättre än väntat

Så, hur gick det med min så kallade vin premiär på fredagskvällen. Ja rätt dåligt skulle jag vilja säga. Efter dagens ofrivilligt tidiga morgon kombinerat med en massa stök och bök under dagen för att avsluta med skyttetrafik ner till tvättstugan på kvällskvisten så var jag helt utslut när lillan väl bestämde sig för att somna. Det resulterade i att jag ramlade i säng väldigt tidigt också. För att väga upp den misstänkt tidiga lördagsmorgonen. Nu hade jag sån lyx att älskling gick upp med henne på lördagsmorgonen för att jag skulle få lite välförtjänt sovmorgon. Det gick inte heller riktigt som planerat. Jag hade inte ro att ligga kvar i sängen så värst länge. Älskling och lillan gick upp 20 över 8 ungefär en timme senare kröp det så hemskt i kroppen att jag var tvungen att gå upp ändå. Typsikt.

Vi hade tidigare pratat om att besöka travet. Det är ju trots allt lite speciellt när det är V75 på Umåker. Jag har varit där en gång tidigare. Det första vi gjorde när vi kom dit då var att besöka öltältet. Så fortsatte det resten av dagen. Det blev en hård kväll. Med barn fungerar det dåligt. Men vi tyckte ändå att det kanske skulle vara trevligt att fara dit. Nykter. Vi skulle t o m få fribiljetter.
Efter vi bollat detta fram och tillbaka (för och nackdelar med barn på ett överfullt Umåker). Kom vi fram till att det nog blev för bökigt ändå. Trängas bland allt folk (läs fylla) med en liten som förmodligen inte kommer vilja ligga i vagnen överdrivet länge i vaket tillstånd. Det blev för stor utmaning så vi tog en långpromenad i finvädret (snålblåsten) och peppade för majbrasan kvällen skulle bjuda på istället.

Jag passade på att öppna vinflaskan också. Sög på ett glas vin hela dagen. Det var godare än jag ville minnas. Förmodligen för att det var så länge sen sist.
Nu när jag kommit på hur den här effekten i photoshop fungerar har jag fått dille på det. Minst ett foto i varje inlägg framöver kommer säkert se ut på detta viset... Men läcker blir det :)

 

Varför ska alla majbrasor envisas med att tändas klockan 8. Begriper inte kommunen att det är en fruktansvärt dålig tid för alla med småbarn? Varför inte lägga det klockan 6, eller 7? Det hade varit mycket bättre. 8 är ju när lillan får sin nattmat inför nattning och sängen. Nu fick vi vrida på allt. Hon fick gröt 7 sen svida om till pyjamas och fleeceoverall. Vi är ju aldrig ute på kvällarna så jag har extremt dålig koll på hur kallt det blir. Så både jag och älskling klädde oss givetvis för dåligt. Väl där såg vi ingen vi kände. Vi gick fram och tillbaka 2 gånger. Mellan den otända brasan och korvförsäljningen då. Tredje svängen hade dom redan tänt på brasan. Vi missade alltså hela höjdpunkten på etablissemanget. Så vi stod och värmde oss lite framför den halvt brinnande pinnhögen. Då dyker syrran upp. Medan vi stod och pratade med henne kom vänner till älskling också. Dom har lite större barn. Som uppskattar det lite mer. Nog för att lillan trotsade alla odds och vaket kollade sig nyfiket omkring hela tiden vi var där. Så misstänker jag att hon inte tycker det var särskilt annorlunda en tur på stan när det är mycket folk där. Eftersom både jag och älskling frös så hemskt kastade vi in handduken efter en kvart och for hem. En eloge till oss för att vi överhuvudtaget tog oss dit tycker jag. En bild lyckades jag få också. Som bevis på att vi faktiskt var där.

 

 

Hur gick besiktningen då? Den gick bättre än förväntat. 4 anmärkningar. En som säkert kommer bli skitdyr. Men ändå. Den är inte så trasig gam saaben ändå.

 

Lillan tycker det är väldans roligt med hundarna. Båda två. Här försöker hon förgäves få lite närkontakt med divan som lagt sig farligt nära henne för att vila.

 

 

Även denna morgon tog älskling lillan. Det gick lika misserabelt för min sovmorgon som igår. En timme längre kunde jag ligga kvar. Det är inte lönt att jag sover bort halva morgonen heller. Då blir det så jobbigt när jag måste gå upp tidigt igen imorgon.

 

Vädret under dagen har varit väldigt varierat. Det har varit sol, moln och regn. Lite olika. Vi trotsade allt och drog på oss ordentligt med kläder och rastade barnvagn och hundar i nästan en timme på förmiddagen. Efter lunch packade vi ihop oss i bilen och hälsade på älsklings farmor i Hörnefors. Hon blev väldigt glad att vi kom. Väldigt glad. Det är ju faktiskt rätt trevligt att hälsa på någon som uppskattar att man kommer så otroligt mycket. Vi hade planerat besöket rätt dåligt och kunde inte stanna så länge då lillan blev både trött och så småningom hungrig. Eftersom jag inte ammar längre och vi inte hade med någon ersättning var vi tvungna att åka hem. Nästa gång vi far dit tror jag både barnvagn och ersättning får följa med. Så vi har tid att stanna lite längre.


Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-05-03 @ 17:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0