Tvärtom månad

Jag är helt övertygad om att april och maj har bytt plats i år. Vädret i April var ju underbart. Vet inte riktigt hur man kan beskriva vädret i maj. Vissa dagar har känts mer som höst än vår. Jag tycker allt vädergudarna kan rycka upp sig ordentligt och skänka lite sol och värme för omväxlings skull. Det börjar bli riktigt tröttsamt med skitvädret denna månad har bjudit på.

Igår var jag på födelsedags fest hos T. En liten flaska rött var allt jag tog med mig. Ville mjukstarta eftersom jag inte minns när jag drack senast. Att yran också hållits i helgen bör ju dom flesta uppmärksammat. Så tanken från början var att vi skulle gå ut relativt tidigt. För att minska risken att hamna i allt för långa köer. Det blev inte så. Efter fika och sällskapsspel (som vi började med alldeles för sent) hade klockan blivit halv 12. Jag hade gäspat i över en timme. Med för litet alkoholintag och åt skogen för lite sömn (dagen till ära hade lillan vaknat 4, har aldrig hänt förut). Så kände jag mig nykter och trött. När vi väl kom ner på stan sträckte sig kön utanför TC till nattöppet. Enligt en av dom andra tjejerna i sällskapet såg det ut på liknade sätt på alla andra uteställen med. Så jag gav upp och ställde mig i taxikön istället. Jag tycker ändå kvällen blev riktigt lyckad och laddar om för utgång nästa helg istället.
Jag vill passa på att rekommendera ett riktigt gott inte allt för dyrt rött vin och passar på att flika in en egobild med full party make och en på T's söta kisse.





Natten har varit jobbig. Min mage har varit i oråd. Mest troligt har jag ätit något dåligt. Men med risk för att smitta ner någon om det skulle vara något annat har vi valt att hålla oss hemma idag. Egentligen var tanken att hälsa på både älsklings mamma och min.

Älskling tog lillan i morse så jag fick lyx med sovmorgon. Sen har jag mest legat i soffan resten av dagen. Inte så dumt faktiskt. Även om jag hellre hade sett en stor sol utanför fönstret än blytunga regnmoln.

Lillan kan ju stå ganska bra. Det har hon kunnat ganska länge. Vi har inte reflekterat så mycket över det. Härom kvällen ställde jag upp henne mot soffan. Se så duktig kicka :D Observera den jättesöta nya pyjamasen från HM.



Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med om att vädret verkligen varit skit! Hoppas på sol å värme resten av sommaren ;)

2011-05-29 @ 19:47:40
URL: http://mayaboden.blogspot.com
Postat av: jenny O

Stora tjejen! Som svar på din fråga så reser gossen sig själv, på allt, när man inte ser och kan när som helst börja med nåt annat vilken medför ett fall!

2011-05-29 @ 21:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0