Tiggande barn

Efter regn kommer sol. Inte så lite heller. Dagen har bjudit på ytterst behagligt väder. Om än lite blåsigt. Vi hade inte allt för storslagna planer för dagen och började med en tur till maxi. Därefter bar det av till Ostön och P's stuga. Vi har haft en stående inbjudan dit sen förra sommaren men inte lyckats få oss ut förrän idag. Dom skulle bjuda på grillat och det är vi inte direkt bortskämda med.

Dom hade nybyggt sjöbodar nere vid havet. Med en badtunna som avslutning och så småningom en bastu. Lite saltkråkan känsla över allt. Riktigt mysigt.
Egen stuga skulle jag också vilja ha (det är väldigt mycket jag vill ha för tillfället). Blir det inget hus kanske det kan vara en bra kompromiss. Deras stuga var liten och jättemysig, just som en stuga ska vara. Vi satt ute och solade / umgicks tills maten var klar. Lillan hann gunga en stund också. För första gången. Förmodligen var hon inte på rätt humör. Hon såg lagom uttråkad ut där hon gungande fram och tillbaka.

Entrecote bjöds det på. Med pommes och sallad. Mycket gott. Riktigt trevligt var det också. Vi satt ute i över 4 timmar och det hör inte till vanligheterna. Jag tror t o m vi fick lite färg på köpet. Inte illa. Det gör vi mer än gärna om. Fast då tar vi nog med hundarna för att slippa stressa hem mitt i allt.








Vi hann just komma hem så ringde det på dörren. Vad nu? Tänkte jag. Förvisso ska P komma och hälsa på men han ringer aldrig på. Älskling öppnade och där stod 2 pojkar. Jag skulle gissa på nån stans mellan 8-10 år. Dom rabblade en ramsa som knappt jag förstod, det var mycket -lyssna här -asså osv. Dom kom fram till att dom ville köpa ett spel. Dom fick inte pengar av sina föräldrar till det och tänkte att vi kanske kunde ge dom pengarna till spelet istället. WTF!!! Hur kan deras föräldrar ens gå med på låta sin små gå och tigga pengar av grannar (om dom nu är införstådda i barnens plan vilket inte alls är säkert). Sen hoppas jag att ingen ger pojkarna ens den minsta slant till detta. Snacka om snevriden syn. Får jag inte av mamma och pappa så går jag och tigger av någon annan. Att dom inte ens tänkte steget längre och ljög ihop en historia om klassresa eller liknande var en ren besvikelse. Jag vet ju att vissa av våra grannar är speciella, men någon måtta får det ju ändå vara. Eller så kanske det är just det jag borde göra. Gå runt till alla grannar i huset och fråga om dom har en krona över för att sponsra mig till en ny garderob. Nu när jag är fattig mamma på föräldrapeng och inte har råd att köpa det själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0