Sniket

Trött, tröttare, tröttast. Det är ungefär så jag känner mig just nu. Jag vet inte vad det beror på men jag blir alltid så himla trött runt 4. Idag har det hållit i sig extra länge. Förmodligen för att jag inte är van med allt tidigare mornar. Lillan vaknade idag runt 7. Jag lyfte över henne till oss och lyckades med konsten att somna om fast hon låg och sparkade mig i ryggen. När jag vaknade igen runt 8 insåg jag att det nog inte var så stor vits att ligga kvar. Det kändes taskigt mot älskling som jobbar em eftersom lillans nya hobby på morgonen är att ligga och riva honom på bröstet. Han behöver sömnen mer än mig. Eftersom jag i teorin kan sova på dagen (att jag sen aldrig är trött när jag har möjlighet är väl knappt värt att nämna).

Älskling ska föreviga lillan imorgon - med bläck på ena handen. Jag tror att det kommer bli jätte bra. Detta innebär att han kommer vara mer eller mindre handikappad dom närmaste dagarna. För att jag skulle slippa städa hela lägenheten själv föreslog han igår att vi skulle göra en städ insats idag. Vårat hem är ungefär så rent som det kan bli just nu. Med köket som undantag som ser ut som en svinstia mer eller mindre efter middagsstök. Jag ska ta mig an det när jag känner mig lite, bara lite, piggare.

Idag ringde jag facket. Det var inte alls så bökigt som jag trodde. Hon kunde ta alla uppgifterna via telefon. Ville jag komplettera eller ändra något så var det bara jag hörde av mig igen. Väldigt smidigt och ingen telefonkö. Jag har fått upp nytt hopp för mitt fackförbund.

Sen måste jag bara påtala hur sjukt sniket jag tycker det är av spotify att nu ta betalt för något som tidigare varit gratis. Dom får lätt dagens usch och några till för den delen. Vi har uteslutande använt spotify som musikspelare innan. Nu får jag lyssna på alla låtar 5 gånger sen måste jag betala för att få höra dom igen. SNIKET. Det kostar förvisso bara 49 kronor i månaden. Men det är ändå irriterande sniket att dom helt plötsligt börjar ta betalt.
Vi har väldigt mycket musik på datorn. Men eftersom det låg på den disk som kraschade så har bara en bråkdel fått behålla namnen. Det är alltså musik som pappa lyckades få ur den kraschade disken så mer än så kan jag absolut inte begära. Därför är det lite svårare att göra en spellista i winamp då det skulle ta extremt lång tid att lyssna igenom alla mp3 filer innan. Vilket inte direkt gör det till ett lysande alternativ. Men jag antar att det är så vi får lösa problemet.

Kommentarer
Postat av: jenny O

Nej, ska de börja ta betalt! Usch, USCH!

2011-05-12 @ 20:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0