Smått handikappad

Jag måste säga att man känner sig smått handikappad utan internet. Jag har alltså inte bara skitit i att uppdatera bloggen för att vi haft viktigare saker för oss utan helt enkelt för att jag inte kunnat. I smyg kan jag nog erkänna att det faktiskt varit lite skönt att inte sitta bänkad framför datorn halva dagarna. Men eftersom veckan och helgen bjudit på så pass varierat väder har det varit rätt opassande dagar. Jag ger ett varningens tecken till alla som funderar på bredbandsbolaget. Jag har ALDRIG haft så mycket driftstörningar med något annat bredband jag haft tidigare och då har jag provat com hem. Vårat hus är bundet till antingen bredbandsbolaget eller com hem. Jag sa till älskling att jag vägrar ha com hem igen (jag var inte överdrivet nöjd med dom heller). Men känner så här i efterhand att det kanske hade varit det bättre valet trots allt.

Det hela började med det extremt otrevliga åskoväder som drog över här i torsdags. Rätt sjukt. Just innan satt jag ute på balkongen och läste. Jag tyckte det varit kvavt och väldigt blåsigt på dagen men reflekterade inte så mycket mer över det. Vädret har ju varit väldigt varierat så en regn skur eller två var vad jag förväntat mig. Istället blåste det in svarta moln. Fort gick det. Från att solen gick i moln till regnet började falla. Lika bra jag går in tänkte jag eftersom det börjat blåsa upp ännu mer. Jag hann bara stänga balkongdörren efter mig så brakade det ordentligt utanför. Jag såg två stackare uppe på taket på huset mitt i mot (det dom håller på att bygga högre) och hoppades dom inte blev allt för blöta. Snabbt stängde jag av allt elektroniskt. Sen brakade helvetet lös. Jag tycker inte om åska. Punkt. Det lät som vi var i stormens öga. Åskan dånade som aldrig förr följt av blixtar bara millisekunder senare. Huva. Lika snabbt som det kom var det borta. Det var även vårat internet. Sen har det tagit bredbandsbolaget ungefär 4 dagar att fixa problemet. Illa. Mycket illa! Jag hade blivit lovad ett sms när allt var löst och det skulle fungera igen. Det fick jag också tidigare idag. När vi var på stan. Ivrigt begav vi oss hem. Guess what. Det fungerade inte ändå. Jag ringde dit igen bara för att få bekräftat att det fortfarande var problem men blev lovad ett nytt sms när det var löst. Så jag har väntat hela dagen. Det vara bara en ren slump att jag gick in och kollade om det fungerade just innan jag nattade lillan. Och visst gjorde det det. Riktigt dåligt bredbandsbolaget! Imorgon kommer jag ringa dit och kräva ersättning, jag kommer även påpeka hur dåliga jag tycker att dom är. Jag tror t o m att jag kommer dröja kvar för att svara på 4 enkla frågor angående deras kundsupport. Jag kommer inte vara nöjd. Inte ens lite.

För att det här inte ska bli väldigt långdraget om vad som gjorts dom dagar jag inte kunnat blogga så bjuder jag på lite bilder från lördagen. Älsklings pappa och hans sambo var vanliga nog att ta med deras grill hit. Dom tog även med middag. Mycket gott och trevligt. Vi fick även ett bonusbarn då jag lovat vara barnvakt till söta R samma kväll. Han skötte sig exemplariskt. Mer än vad man kan säga om lillan. Hon bestämde sig för att sova så lite som möjligt den natten, vilket i direkt resultat innebar att jag fick ännu mindre sömn. Till sist tänkte jag bara inflika att lillan äntligen börjat äta lite burkmat igen. Förmodligen för att vi var snäppet envisare än henne. Det känns mycket bra.


Först en bild jag tog just efter ovädret dragit över.

 



Kommentarer
Postat av: Jennie

Klaga som f-n Lotta! Har aldrig haft bredbandsbolaget men däremot så har Mamma och Pappa dom. Tycker dom gnäller över nätet mest jämt för dom är dessutom inte lika tekniska som vi "yngre". ;) Så dom ringer ju när de är problem vilket är typ jämt! Så skäll ut dom j-vlarna!

2011-05-24 @ 08:08:23
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0