Hårlös?

Jag har ju slutat amma nu. Får någon vecka sedan. Håret fortsätter ändå att lossna som aldrig förr. Jag har väldigt tunt och lite hår som det är (min kära syster däremot är begåvad med ett hårsvall som heter duga). Så att tappa lite mer än hälften inom loppet av ett halvår gör mig förvånad över att jag överhuvudtaget har något kvar längre. Att jag själv känner att mitt extremt tunna hår känns lite extra tunt är riktigt illa. Trots att jag försökt rädda det med att klippa det kort. Hur lång tid tar det för kroppen att fatta att jag inte ammar längre egentligen? Till allt återgår till det normala? Fortsätter det i den här takten har jag nog lite kala fläckar både här och där rätt snart och det känns ju lite sådär. Kanske borde börja surfa runt redan nu efter en respektabel peruk. Utifall att. Eller så rakar jag bara bort skiten och låter det växa tillbaka i egen takt. Då slipper jag iaf rensa avloppet varenda gång jag duschat. Kanske rent av skulle låna lite av divans päls nästa gång jag rakar ner henne och transplantera över på mitt huvud. Det skulle allt va nått det.

Dagen har bjudit på minst sagt suspekt väder. Först trålande sol och blå himmel. En timmer senare massor av moln och en regnskur. Skit. Vi som hade tänkt gå ner på stan och titta på allt vi inte har råd att köpa. Kändes inte som den bästa idén när stora gråa tunga moln hängde hotfullt ovanför huset just den tiden vi hade tänkt gå. Då lillan ska sova förmiddag vill säga. Så istället tog älskling henne på en runda runt kvarteret.
Solen kom tillbaka så jag satte mig på balkongen med boken i högsta hugg. Älskling fick besök av P och dom roade sig med x-boxen och NHL under tiden.
Jag tror inte att solen erbjöd sina starkaste strålar då jag satt ute i säkert 2 timmar helt utan solskydd och inte har bränt mig något. Så bra grund har jag inte fått att den skulle räcka för att jag inte skulle bli röd.
Med facit i hand hade vi hunnit gå till stan och tillbaka utan att behöva bli allt för blöta. Då utgår jag förstås utifrån hur vädret varit just över vårat hus idag och det kan skilja sig väldans. När jag vid 11 pratade med syrran i telefon öste regnet ner hos henne medan det bara droppade så smått här. Hon bor inte långt ifrån mig.

Älskling passade på att knäppa lite bilder som sammanfattar dagen utmärkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0