Filmtips och blöjor

Vi har i dagarna bytt tillbaka till pampers blöjor. Vi köper blöjor utifrån rabattkupongerna vi får. Sedan lillan växte i 4:orna har hon bara haft libero. Just för att jag fått så många rabatter därifrån. Jag tror att dom flesta av mina vänner använder libero. Uteslutande. Bara för att dom är lite bättre. Tydligen. Nu hade jag rabatter på pampers och istället för att köpa libero blöjor till ordinarie pris. Plockade vi på oss 3 paket pampers. Det är ju trots allt rätt länge sedan vi hade dom sist. Jag var aldrig missnöjd med dom. Så stor skillnad kan det ju inte vara. Guess what? Det var det inte heller. Jag tycker inte att pampers håller väta sämre - eller blir full fortare. Dom är tunnare i början och det känns tydligt när lillan har kissat och blöjan behöver bytas. Liberos blöjor som är tjocka från början - men inte sväller så mycket när barnet kissar istället. Kan ibland vara lite knepiga att utskilja om barnet kissat i eller inte. Särskilt på kvällen, när det kanske inte är så mycket. Jag vill alltid lägga lillan i en ren blöja. Även om hon bara kissat lite i den hon har på sig byter jag till en ren. Med pampers känns det tydligt även om det är lite - medan libero kunde vara så bökiga att jag var tvungen att ta av alla kläder och nästan känna i blöjan för att avgöra om den var ren eller inte.
Jag kommer fortsätta byta mellan pampers och libero. Fick för inte allt för länge sedan rabatt på liberos blöjor som vi definitivt kommer utnyttja. Jag är lite nyfiken på deras nya tunnare modell. Idag damp det ner en till rabatt på pampers. Den kommer vi också utnyttja. Jag skulle nog kunna sträcka mig till att påstå att det är hugget som stucket. Den ena är inte sämre än den andra.

Vi har faktiskt sett en del bra filmer på slutet. För omväxlings skull. Tips till alla filmsugna inför helgen. Himlen är oskyldigt blå - en verklighetsbaserad historia om svensk knarkhandel. Hereafter- en drama som handlar om 3 olika personer i 3 olika länder och hur deras histora flätar dom samman. Kill the irishman - en verklighetsbaserad maffia histora.

Jag och lillan blev väckta av det förbannade larmet igen. Jag sprang upp efter 10 minuter för att ta reda på vart oväsendet kom ifrån. Dessvärre misstänker jag att oljudet kommer från en lägenhet i andra trappuppgången. Då blev det överkurs och jag valde att strunta i det och gå upp istället. Så vi fick vackert vakna 7. Det gick det med. Om än motvilligt. Jag la mig att blunda i soffan med lillan nedanför i babysittern. Det tyckte hon var ytterst tråkigt och gjorde allt i sin makt att hålla mig från att somna. Hon lyckades. Ingen mer sömn för morsan. Blir tidig kväll ikväll.

För att fördriva tiden och ta vara på solen packade jag ner lillan i vagnen och tog en promenad runt Söderslätt. Snart är det sommar. Det skvallrade björkarna om. Observera att bajspåsarna matchar vagnen. Förvisso oplanerat - då jag köpte påsarna före fotsäcken till vagnen.


Jag hade t o m tid att läsa i nästan en timme när vi kommit hem efter en timmes pw i solen. Lillan skrällde igen och sov förmiddags lur i 2 timmar. Det är en vana jag gärna ser håller i sig. Jag bosatte mig bredvid vagnen ute på balkongen med min bok och bara mös. Fantastiskt härligt med sol.

Jag vrider och vänder på billiga veckan recepten den här månaden. Eftersom jag tänkt bjuda syrran m. familj på middag nästa fredag (hon kunde inte denna) gjorde jag laxen som egentligen skulle göras nästa fredag idag istället. Så jag kan bjuda på den lax jag tänkt nästa fredag. Vad jag rör till det. Hur som helst vill jag tipsa om denna rätt som var super god och jättefräsch. Tandoorikryddad lax med gurkyoghurt. Det gick väldigt snabbt och smidigt att tillaga och blev mycket gott. Älskling tyckte också det och påpekade det flera gånger under måltiden.

Till sist en bild på lillan tagen idag. Vårat underbara lilla hjärta.



Kommentarer
Postat av: jenny O

Handlar oxå blöjor mest utifrån rabattkuponger:9 Men gillar faktist pampersbättre. Både för att de är tunna men oxå för att vi haft flera missöden i libero men inte i pampers....

2011-05-07 @ 22:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0