Den förlorade biljetten

Jag publicerade detta igår runt 9 tiden. Men eftersom det fortfarande inte kommit upp så provar jag igen och hoppas på bättre lycka denna gång.....

Jag nämnde för ett tag sedan mitt grova missnöje över sifos monster undersökningar. Senaste gången blev jag lovad en biobiljett som muta. Jag satt hela kvällen med den där förbannade undersökningen och skickade duktigt in den dagen efter. Sen väntade jag och väntade och väntade lite till. Inget brev från sifo dök upp. Nä nu jävlar tänkte jag. Aldrig mer ska jag svara på deras ruttna undersökningar. Sen släppte jag det och gick vidare. Idag när vi kommit hem från mammas stuga låg där ett brev i lådan från sifo. Minsann en biobiljett till lilla mig. Dock var man tvungen att lägga lite mellan om man ville se 3D (vilket vi ska, nya Pirates filmen är planen) men just nu känns det som det kvittar. Med ett presentkort på 100 kr och en fribiljett kommer vi inte behöva betala många kronor. Det känns riktigt värt. SF here we come!

Idag har vi alltså besökt mammas stuga. Hon (mest hennes karl och hans vänner) håller på att bygga en Sorselestuga. Jag var väldigt nyfiken på hur allt såg ut (det är lång ifrån klart) och övertalade älskling att en tur dit skulle sitta fint. Hon har tagit semester denna vecka för att bygga den. Tydligen levereras den i rå virke utan några som helst hjälpmedel (typ skruv och spik). Så dom har gjort ett sjuhelvetes jobb måste jag säga. Riktigt imponerande. Modigt erbjöd jag mig och älskling som frivilliga målare en solig dag. Det mottogs med glädje. Jag tror det kommer bli riktigt bra när allt är klart.





Lillan har idag fått sin allra första lilla tand. Efter bråk i två dagar om gröten (som hon alltid älskat) hade jag på känn att något var på gång. Jag hade dock inte allt för stora förväntningar eftersom jag trott att hennes tänder varit på väg länge. Jag var mer inne på någon typ av sjukdom. För att försöka lindra lite klåda bestämde vi oss snabbt för en tur till babyproffsen för att införskaffa bitleksaker med struktur. Såna med vätska i som går att lägga i kylen. Älskling skulle ändå till godishuset för att köpa snus.

Just innan vi for hemifrån ringde jag mamma som meddelade att om vi ville fika något annat än hårdbröd var det nog bäst vi köpte med något. Hårdbröd kändes inte allt för stimulerande och eftersom vi ändå hade vägarna förbi obs tänkte jag att det passade bra att köpa fikat där. Som alla vet har jag sämst minne och fick av någon anledning för mig att den bitleksak syrran köpt till R var köpt på obs (egentligen var det åhlens men det lyckades jag omvandla till obs). Av den anledningen gick jag förbi deras avdelning med nappflaskor och bitleksaker. Där var den. Leksaken jag letat mig tokig efter i vintras. Lillan hittade den när vi var på sjukhuset för tummenprojektet. Sen hittade hon den igen på öppna på Ålidhem. Där frågade jag var den var köpt, babyproffsen trodde dom. Den fanns inte där. Så jag besökte varenda leksaksbutik som finns i stan. Jag hade tom tagit en bild på eländet som jag tryckte upp framför dom butiksbiträden som var i närheten. Ingen kände igen den. Jag var övertygad att det var en gammal leksak som utgått ur sortimentet och gav motvilligt upp min jakt. Fast den hela tiden funnits på obs, lite modifierad i färgvalet men ändock samma leksak. Det bubblade till av lycka i magen när jag snabb ryckte åt mig en och stoppade ner den i påsen. Jag tror banne mig jag är nöjdare över den än lillan är. Även om hon uppskattar sin nya leksak.
Som belöning till obs har vi valt att åka dit och veckohandla imorgon. Det och det faktum att obs har 20% rabatt på all nestle mat och pampers blöjor. Som jag dessutom råkar ha lite rabattkuponger på.



 

Till sist tänkte jag vissa upp lillans favorit sovställning. Bilden är tagen i ett relativt mörkt rum utan blixt. Den var i stort sett helt svart till en början. Men efter lite pill i ps går det ändå att utskilja motivet hyfsat. Även om det är kass kvalité. Ville inte störa lilla söt i skönhetssömnen med en stor blixt  rakt i ögat.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: jenny O

Haha, liknande sovställning som M har då och då, ser ut som de ska bryta nacken:)

2011-05-26 @ 14:58:38
Postat av: Malin

Haha aww vad sot! Jag sov pa mage, med benen dragna under mig, med rumpan i vadret nar jag var liten. Man har tydligen allt mojligt kreativt for sig nar man ar bebis. :) Har "plattat till" min sovstil sedan dess.

2011-05-26 @ 19:46:40
URL: http://piccadillytears.blogg.se/
Postat av: spiderchick

haha sicken goding ;-)

2011-05-26 @ 20:41:37
URL: http://spiderchick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0