Begynnande missnöje

Jag tycker om att handla kläder. Jag tycker om det väldigt mycket till och med. En av dom butiker jag handlar mest kläder ifrån är HM. Jag kan räkna in mig till dom lyckliga (lurade?) få som kallas guldkund. Så mycket handlar jag därifrån. Förstå då mitt grova missnöje när jag idag upptäckte att dom rätt och slätt bara tagit bort min fina klänning jag beställde förra månaden. Den här för er som inte minns. Utan att bemöda sig med ett endaste litet meddelande eller eventuellt förlåt. Det är inte första gången det hänt heller. Att jag beställt något för att det senare tagits bort pga det blivit slutsålt. Jag skulle kunna köpa konceptet om dom bara på något vis meddelade mig innan dom tar bort varan och eventuellt erbjuder någon typ av kompensation. Jag tycker INTE att det är okej att dom bara tar bort den och låtsas som det regnar. Funderar starkt på att byta favorit kedja och helt bojkotta HM efter så dålig service. Mer realistiskt skulle vara att jag i bästa fall lyckas halvera min konsumtion till förmån för någon annan butik.

 

Eftersom jag tycker att Spotify är riktigt fräcka som helt plötsligt börjat ta betalt för sin tjänst har jag väckt liv i winamp igen. Med alla den musik vi faktiskt har på datorn. Spotify är fortfarande snäppet bättre eftersom musiken är rensad på ett annat sätt än den musik vi har på datorn. Jag och älskling har lika fast olika musksmak. Men det är definitivt bättre än inget. Så då kan min bojkott av spotify fortgå ett par månader till. Ser jag det från den riktigt ljusa sidan så slipper jag ju all irriterande reklam spotify hade för sig. Win - win så att säga.
Ni som betalar för spotify, det minsta man kan 49 kr. Slipper ni reklamen eller har dom mage att inkludera det i minipriset?

Lillans matvägran fortgår. Typiskt. Hon som just börjat äta burkmat. Jag hoppas inte allt detta förstör det nu. Som magsjukan gjorde. Så vi får bråka med henne några månader till för att få henne att äta igen.

När vi handlade igår köpte jag nestles päronvälling. För att se om den föll fröken i smaken mer än alla andra sorter. Lillan har nämligen bestämt sig för att välling är äckligt. Eller egentligen inte så äckligt. Bara inte så gott. Hon föredrar att dricka annat ur flaska. Hon gillar ju gröt och dom är ju oftast smaksatta. Rent logiskt borde hon ju tycka om välling som smakar päron då tänkte jag. Det gick sådär. Hon äter det men inte lika gärna som ersättningen. Än har jag bara provat två gånger så jag tänker inte kasta in handduken än. Men jag kan nog glömma att försöka byta ut kvällsgröten mot välling.
Om nån vill ha ett gäng vällingförpackningar mer eller mindre fulla, hojta till. Det är inte lönt jag försöker lura i lilla söt mer när hon inte vill ha.


 

Idag har vi tagit en snabb sväng till Strömpilen. Mest för att köpa vin till mig. Jag ska kanske ut imorgon. Inte riktigt bestämt än. Men då kan jag inte skylla på att jag inte har något att dricka iaf. Lillan fick sig nya pyjamaser och ett par byxor. Jag provade alla shorts på vero moda. Inga passade. Vad är problemet? Antingen fick jag ful rumpa eller så var modellen helt fel. Jag kanske inte är gjord för shorts helt enkelt. Kanske lika bra att lägga ner idén helt så slipper jag bli besviken igen.

 

Lillan provade älsklings mössa när vi kom hem. Söta lilla hjärtat. Hon brukar inte ha något emot att ha mössa på sig i vanliga fall. Kanske berodde på att den var så stor. Men hon ville inte ha kvar den på huvudet iaf.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0