Balkongmys

Det här inlägget började jag försöka lägga upp redan igår runt 4. Sen ett antal gånger till under kvällen. Den enda respons jag fick var ett mycket irriterande felmeddelande. Jag ger det nu ett sista försök och hoppas allt gått till sig.

Helg och till synes underbart väder resulterar i att många gärna vill hålla till utomhus. Även vi. Istället för att åka iväg någon stans tänkte vi ta en lugn dag med så lite att göra som möjligt. Älskling skulle jobba ikväll och jag är så duktig på att planera sönder alla dagar utan att ha det i åtanke. Därför bestämde jag mig för att inte planera något igår för omväxlings skull. Med en promenad runt alla välkända kvarter häromkring som början. Eftersom även hundarna var inkluderade i detta var det ingen som rastat dom innan utan vi fick helt enkelt upptäcka den hemska blåsten när vi väl kommit ut, allihopa.
Eftersom jag fortfarande använder min skidjacka (läs vinterjacka) så klarade jag mig rätt bra. Värre var det för älskling som tagit på sig en alldeles för tunn tröja. Vi smet in bland husen och höll oss där så länge det gick. Det blåste inte fullt lika mycket då. Men det blev inte så lång promenad.
Resten av dagens soltimmar var väl spenderade på balkongen. Jag har som nämnt innan fastnat i den bok jag just nu håller på att läsa och plockar gärna upp den varenda litet tillfälle jag får. Det är fantastiskt mysigt att sitta uppkrupen i en av stolarna på balkongen med boken i högsta hugg och lillan sovande i vagnen bredvid.

När jag vid enstaka tillfällen faktiskt tittade upp ur boken upptäckte jag en tjej som höll på att byta innerslang på hennes cykel. Hon höll även på att tvätta den. Hon hade bosatt sig mitt på gräsmattan med en blå hink, rengöringsmedel och svamp / trasa (var för långt bort för att jag skulle se). Hon höll nog på i närmare två timmar om inte mer. Med cykeln. Hon bytte innerslangen, pumpade upp däcket, tvättade stänkskärmen på cykeln, satte på hjulet (det verkade vara en pärs, hon gick fram och tillbaka, snurrade hjulet för att se att det var riktigt rakt för att gå till andra sidan och se om det var lika rakt från det hållet. För att vara extra säker flyttade hon t o m cykeln och gjorde om samma procedur) sist tvättade hon lite på bakre stänkskärmen. Hon avslutade med att provcykla cykeln. Ett eller två varv runt huset. Innan hon ansåg att hon var klar och gick hem. För mig har min cykel alltid bara fungerat som ett transportmedel. Man oljar kedjan om den är rostig osv. Skulle jag tvätta den skulle älskling få spola av den med högtryckstvätten på jobbet. Jag har därför svårt att förstå hennes fascination för sin cykel. Att faktiskt handtvätta den kan ju inte betyda annat än att det är en väldigt värdefull ägodel för henne.

Även kameran har fått vilodag. Därför bjuder jag på en bild från tidigare i veckan föreställande den största soldyrkaren i familjen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0