7 månader och försvunna tuttar

Hela 7 månader har gått sedan lillan kom till världen. Helt sjukt när man tänker efter. Att livet kunde få sån mening för ett litet knyte kom till världen. Det hade man ju aldrig kunnat föreställa sig. Jag går fortfarande och väntar på allt jobbigt. Som skulle följa med att skaffa barn. Ingen sömn, lynniga bråk (som resultat av dålig sömn), skrikig bebis, bråkig bebis, jobbig bebis. Som jag sagt så många gånger tidigare så är det alldeles för lätt. Lillan är för det mesta glad, hon sover i stort sett hela nätter och har gjort det sedan hon var väldigt liten. Hon finner sig i det mesta och har väldigt får grin perioder. Såååå vad väntar, tänker då jag spontant. Om hon är så snäll nu. Får vi det då dubbelt så jobbigt när hon börjar krypa och gå. Eller än värre en tredubbel tonårsrevolt?

Som jag nämnt så många gånger tidigare tycker jag att tiden bara springer förbi. Jag är glad om jag hinner få en liten glimt av dagen. Jag försöker ta tillvara på vår tid tillsammans. Nu. Bara vi. Men det är inte så lätt. Det är så mycket annat som ska fylla dagarna. Det känns bra att vi har hela sommaren tillsammans. 4 hela veckor tillsammans hela familjen. Vi har redan semesterplaner som vi ser fram emot väldigt mycket. Det kommer bli en fantastisk sommar.

Vi har en liten tutt tjuv här hemma. Tuttar har mystiskt försvunnit och dykt upp på vardagsrums mattan med underliga märken i plasten. Divan tycker nämligen att dom fungerar utmärkt som bitleksaker. Det tycker förvisso lillan med, men dom är ju trots allt hennes från början. Divan anser att så länge tutten ligger på golvet är den hennes. Hon biter på den hårda plasten. Så det blir hål och bitmärken. Jag har redan suttit och filat till dom få tuttar hon inte hunnit förstöra helt. Att hennes små tänder kunde göra så stor skada hade jag aldrig kunnat tro. Snabb är hon också. Så nu har vi två små här hemma som kan benämnas som banditer.
Soldyrkande små banditer.....

 

Den här dagen har bjudit på en försmak av sommaren. Med hela 21 grader i skuggan och varma vindar bestämde vi oss för att ta en långpromenad hela familjen. Broarna runt. Vi fönstershoppade igenom gågatan. Som vanligt såg jag massor jag ville ha. Jag bör nog undvika alla slags affärer som säljer annat än mat tills vi får bättre ekonomi.

 

Resten av dagen har vi spenderat på balkongen. Riktigt skönt och avslappnat.

 

 

Hittade den här super söta smurf outfiten till lillan i garderoben. Den har jag fått i något klädpaket jag vunnit på tradera. Byxorna är facionabelt mer blekta än tröjan och därför några nyanser ljusare. Förmodligen för att dom är väldigt mycket mer användbara.

 


Kommentarer
Postat av: Malin & Prinsessan

Ja, jag tror jag kommer börja med att ta bort Minifomen men fortsätta med Sempers ett tag till. Blir det knas får vi gå tillbaka sen :)

Tack för dina tips!



Kram kram

2011-05-09 @ 20:04:42
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0