Vinter igen :(

Jag reflekterade inte så mycket över att det börjat snöa innan jag äntligen fick mig i säng igår. När det fortfarande snöade då jag var upp kl 7 och ammade lillan blev jag smått irriterad. När jag sedan gick upp halv 11 och det fortfarande snöade kände jag att jag började bli riktigt sur. Att det dessutom verkar vara omöjligt för Umeå kommun att ploga gör ju inte saken bättre. Jag förstod ju att det skulle snöa mer och att vintern inte var över ännu. Men inte hade jag tänkt att det skulle komma såhär mycket. På en dag har det kommit mer en dubbelt så mycket som faktiskt smällt bort dom dagar vi haft vårväder. Dessutom är det tung klibbsnö.
Allt till trots tänkte jag ändå försöka mig på en långpromenad med barnvagn och hundar (det kan ju vara plogat överallt annars även om det inte är det här). Hundarna uppskattade inte vädret och följde motvilligt med. Barnvagnen fick jag använda som plog eftersom Umeå kommun verkar tycka att det inte behöver ploga gångvägar. Behöver jag konstatera att det inte blev någon långprommis. Jävla snö!


 

Jag har fått med "pyjamaser" med korta ben och armar i olika klädpaket jag vunnit på tradera. Egentligen tror jag att dom ska användas som sommar dressar och det därför är kort arm och ben. Men vi använder dom som pyjamaser istället. Dom är ju ändå lite för kalla att änvända utomhus nu :P Hon håller värmen bra när hon sover och behöver inte ha lång arm och ben på pyjamaserna. Jag är inte så stort fan av delade pyjamaser så i brist på annat tog jag fram dessa. Hon är bara för söt i dom.

 


Ikväll ska jag smita iväg till syster med en gemensam vän. Dom ska dricka vin och jag ska äta tacos. Jag har medan jag ammar 0 alkohol policy. Känns lika bra. har jag hållit upp såhär länge kan jag hålla upp ett tag till. Men snacka skit kan jag ändå. Kommer bli mycket trevligt känner jag på mig. Då slipper jag dessutom se lövenmatchen ikväll. Jag misstänker att det kommer vara lite halvdålig stämning här hemma med tanke på hur matchen i onsdag slutade. Så det är nog lika bra att jag håller mig undan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0