Fredagstvätt

Så var vi tillbaka till dom gamla morgon rutinerna igen. Tack för det lillan. Mamma hann bli lite orolig. Imorse somnade hon om - det tog ett tag men hon somnade tillslut. Sen sov hon till strax efter 11. Hon är alltid på sitt allra bästa humör när hon vaknar, sötnosen :) Vem skulle inte smälta till denna syn på morgonkvisten (eller lunchkvisten för våran del).




Idag hade vi bokat date med en barndomskompis från Sävar på stan. Vanan trogen var vi 5 minuter sen. Vi kom fram till att det nog gått 5, 6 år sedan vi sågs sist. Riktigt trevligt. Väl på stan passade jag på att smita förbi Åhlens för att se om dom hade några fina dregellappar till lämpligt pris. Tror ingen har undgått att vi har sämst ekonomi någonsin denna månad så egentligen har vi inte råd med detta. Men eftersom det är nödvändigheter så får vi spara in på något annat istället. Där hittade jag 2 med barbapappa på ( eller den svarta lurviga av dom - kan han heta barbaskön?). Införskaffade även en tunnare mössa och nya vantar. Bäst hade nog varit enfärgade, så blir förmodligen tvungen att åka tillbaka till barnens hus och köpa fler där. Så mycket som hon dreglar nu misstänker jag att vi aldrig kan får för många. Passade på att kolla på kappahl på vägen till bilen och hittade en jeansfärgad där. 3 kommer inte räcka långt men det är ju en början iaf.



Det är pinsamt vilken "gravidhjärna" jag har kvar fortfarande. Älskling ville att jag skulle köpa en flaska vin och några öl åt honom tills imorgon. Det är en viktig löven match då och vi ska bjuda några kompisar på middag innan. Han tänkte därför att det kunde vara trevligt att ha något alkoholhaltigt hemma till det. Visst tyckte jag som ändå skulle till stan. Så vi gick på bolaget, vi betalade och lämnade butiken. När vi kommit ungefär halvägs igenom postgången kommer en kassörska springade efter oss. "Hallå... du med barnvagnen - handlade inte du?" Jag vänder mig om och inser att det är mig hon pratar med. Efter några sekunders betänketid inser jag att jag har glömt varorna på bolaget. Jag har alltså bara betalat och gått. Vi är glada och tacksamma över att den snälla kassörskan påminde oss. För annars hade jag förmodligen inte märkt detta förrän vi kommit hem och påsen då saknades... Dagens ros går till henne.

Ikväll ska vi roa oss med fredagstvätt - bästa nöjet på en fredag.... eller kanske inte.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Barbaskön heter han!! :) Alldeles riktigt Lotta! :)



De där me gravidhjärna känner ja igen...verkar ta tid å få bort de..jag hade helt plötsligt glömt bort vad ja hade för kod på internetbanken..å ja som har bra sifferminne.. (säger sambon i alla fall)..men de kanske inte är så konstigt me tanke på veckans händelser här i huset med hotelser, familjerätt och dylikt..då går man väl in i väggen tillslut..hoppas ni har en trevlig helg vännen kram kram så ses vi på tisdag!!

2011-03-04 @ 20:53:14
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0