Misslyckat stadsbesök

Jag har gått och trott att vi skulle vaccinera lillan idag fram tills igår kväll. Då jag faktiskt kollade lite noggrannare på kallelsen från bvc. Det var imorgon hon hade fått tid för det. Var ju tur att jag gjorde det så vi inte gått upp på tok för tidigt och rullat dit bara för att bli hemskickade och göra om samma sak imorgon.

Lillan väckte oss istället strax efter 10. Men vi låg kvar och mös nästan till 11. Jättemysigt och helt otroligt att hon tyckte det var okej så länge. Så skulle jag kunna vakna varje morgon. Vi hade pratat löst om att traska förbi expo för att kika på trasmattor till lillans rum. Det var iofs då jag fortfarande trodde vi skulle till bvc på moirgonen och tyckte att expo ändå var åt det hållet. När det nu inte var så tyckte jag att vi kunde ta en tur på stan istället. Dels för att lillan behöver nya bodys i 74. Hon har på tok för få. Dels för att jag är nyfiken på up and go paketet libero delar ut. Till dom lyckliga som är med i klubben bör tilläggas. Givetvis är vi med i den skaran. Jag hade även ett ärende till apoteket och skulle styra upp en grovt försenad doppresent till systersonen.

Vi började på aptoeket - inga problem. Sen fortsatte vi till HM. Förra veckan reklamerade jag en skjorta äslskling köpt. Den hade spruckigt i sömmen i ryggen och jag befarade att den skulle bli myckte värre efter tvätt. Älskling var hela tiden emot den idéen och tyckte jag kunde laga den istället. Det tyckte inte jag (det var dubbelt väldigt skirt tyg, så den hade förmodligen sett värre ut efter jag gått lös på den) så den åkte tillbaka. Jag hade helt sonika tänkt byta den till en hel. Desvärre fanns den inte i rätt storlek på strömpilen där jag valde att reklamera. Därför gick vi nu in på HM i stan för att se om dom kanske fått påfyllnad eller liknande. Den vi köpte tog dom nämligen av dockan eftersom det var sista i storlek då. Underligt nog fanns det flera i storlek small kvar både på strömpilen och i stan. Använder inte "små" killar/karlar skjorta? Sist jag var på stan (i söndags) fanns den inte heller. Men älskling tänkte att det kanske fanns någon annan skjota för samma peng han kunde köpa istället. Det gjorde det inte. Däremot hittade han en massa annat fint han ville ha. Vi vet ju alla hur kul det är att titta på kläder när man inte har råd att köpa något. Det suger.

Därefter gick vi på åhlens. Jag hade spanat in en gul body med en motorcykel på där som är superfin. Den ska lillan få. Nu när vi fick lite pengar på dopet tänkte jag köpa den. Fanns den då kvar i storlek då?, i söndags - nej, idag - nej. Varför köper man inte saker direkt man ser dom? (För att vi är fattigast i stan och mest troligast inte ens hade 99 kr att lägga på den just då). Det finns en kvar i storlek 50/56 lycka till att få på den på henne :(

Vi passade även på att smita in på både hallbergs guld och guldfynd för att kolla vad dom tar för armband och gravyr. Jag hade nämligen som plan att ge systersonen samma present som storerborsan fick när han döptes. Ett armand med ingraverat namn. Jag måste ju ha hittat versta kapet då för nu fanns det inga i silver och skulle jag köpa i guld kostade bara armbadet över 1000 kr. Helt sjuka prser så det valde jag bort illa kvickt. Då till den stora frågan. Vad ska jag köpa istället. - Köp babyconverse skorna tyckte älskling. Perfekt tyckte jag. Efter jag bekräftat med syster att hon inte fått dom av någon annan eller själv beställt dom (vi satt nämligen och dregglade över dom båda två för några veckor sedan) så la jag in en beställning. Nu väntar jag hem dom på 1-3 arbetsdagar :D Det kommer bli super. Jag kommer säkert bli toksugen att köpa ett par till lillan med. Men jag ska låta bli. Hon har skor som är minst lika fina.

Vi avslutade den hittils mycket misslyckade stadsrundan på lindex. Jag hade spanat in en body jag tänkt köpa till henne och hittade snabbt en till från bamse sortimentet. Tyvärr hade dom givetvis inte den första i hennes storlek.Liberoboxen hade dom slut av och då tappade jag helt lusten att handla något alls där. Så imorgon tar jag bilen till strömpilen och hoppas att dom finns i rätt storlek där eller att dom åtminstonde har liberoboxen.

Lillan har blivit snorigare igen. Det är en riktigt seglivad förkylning hon dragit på sig. Det har ju varit bättre nu ett tag så jag tänkte att det var på väg att ge sig. Men icket. Då vänder det till det värre istället.

I morgon peppar vi för vaccination. Förra gången tyckte jag det blev så obehagligt att jag valde att gå ut ur rummet. Jag kommer göra samma sak även denna gång. Det ska däremot bli kul att se hur mycket hon vuxit sedan sist. Hon blev mätt och vägd senast när hon var 4 månader och det är ju rätt länge sen nu. Jag misstänker att det hänt rätt mycket sen dess.

Till sist bjuder jag på lite bilder från gårdagen. Jag har kommit i en svacka vad gäller fotografering. Däremot var Jennie jätteduktig och tog en massa kort som hon mailat. Det tackar vi för :D Såg förövrigt att jenas dressen hon hade på sig igår fans kvar i flera storlekar inne i stan. För er som undrade, jag är sugen på att köpa den blommiga med :)





Kommentarer
Postat av: Jennie

Åååhh finns den kvar där? :) Då ska ja nog spana in den imorn när ja ska ner på stan en snabbis, ska lunchdejta me folk på jobbet innan Öppna nämligen :)

2011-03-30 @ 20:18:51
URL: http://frokenstens.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, jag fick också jaga detdär förb*****e paketet i tre veckor. I torsdags fanns det dock.

När man försökt så länge att få tag i det så blev det dock liksom en besvikelse.

Men....gratis är gott, och åtminstone blöjorna använder vi ju upp!!!

2011-03-30 @ 21:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0