Solglasögon

Vad händer med alla solglasögon när sommaren är över? Solen i kombination med snö gör att det blir väldigt ljust ute. Det kan då vara skönt att vila ögonen med solglasögon. Eftersom jag och hundarna behöver röra på oss och tycker det är så fantastiskt trevligt att vara ute och gå när det är fint väder är solglasögon ett måste. Dessvärre hittar jag inga av mina "snyggare" solglasögon. Favoriter har jag varje år, såna jag använder i stort sett jämt. Sen har jag dom där som inte är just så fina. Där jag funderar lite hur jag tänkte när jag köpte dom. Dom glasögonen hittar jag alltid. Det är nog inte så konstigt eftersom jag aldrig använder dom blir dom kvar där jag lämnat dom sist. Oftast i bilen. Mina senaste favoriter var från HM men dom gick sönder förra sommaren. Jag försökte desperat hitta ett par nya då men det gick sådär. Jag köpte 3 par som jag växlade mellan. Jag har nu hittat ett av dom tre paren - dom fulaste bör tilläggas. Jag tycker dessutom att det är ganska tråkigt att handla solbrillor så det känns drygt att måsta ge sig ut på jakt efter nya i år igen. Jag är ganska petig och passar i väldigt få modeller så beställa från nätet känns inte som ett alternativ heller. Typiskt...

Den super mysiga babyfilen man fick från libero om man köpte 2 paket blöjor och 2 valfria babyvård produkter kom idag. Jag har inte riktigt bestämt mig vad den ska användas till. Men det kommer nog i sinnom tid. Jag är riktigt nöjd över den. Det är lillan med.

Idag vaknade vi lika sent som vanligt. När lillan tyckt att vi sovit tillräckligt var klockan 20 över 11. Det måste bli ändring på detta. På försök ska jag banne mig lägga mig samtidigt som lillan idag. Om jag så ska måsta läsa i 2 timmar för att bli trött. Men i säng ska jag. Då kanske jag har orken att faktiskt gå upp med henne efter amningen. Tänkt vad mycket längre dagarna skulle bli då.

Vi gick upp med planen - promenad. Vi hade tänkt ta bilen och åka till Tomtebo och gå där för att få lite miljöombyte. När vi var klar med allt och jag just ammat lillan fick jag ett sms av mammas resepektive. Han hade vägarna förbi och tänkte kika in för att se hur stor lillan blivit. Så det fick bli så istället. Han hade inte sett henne sen jul och tyckte hon blivit jätte stor. Det kan jag förstå - mycket händer på 2,5 månader när dom är såhär små. Alltid lika trevligt.

Efter han tackat för sig insåg vi att det skulle bli för stressigt att åka iväg någonstans och tog en promenad runt böle istället. Det var mysigt det med. Det är skönt att bara få komma ut var det än är. Även om det börjar bli lite tröttsamt att vandra runt här.

När vi kom in tog jag tag i gamfarbron. Han är tacksam eftersom han har så lite hår och klorna växer väldigt långsamt. Han tycker att det är väldigt jobbigt med allt vad hygien och kroppsvård heter. Därför tog jag tag i allt på en gång istället för att dra ut på lidandet. Nu är han rakad, badad och kloklippt. Tog en före och efter bild på honom även fast det inte alls är lika stor skillnad som på divan.





När jag ändå hade kameran i högsta hugg passade jag på att ta lite bilder på lillan med. Bara för att hon är så söt.

 


Jag ringde för säkerhets skull våran bvc sköterska för att höra med henne om hon tyckte det var okej att åka till öppna imorgon. Lillan är ju fortfarande snorig och har lite hosta. Men eftersom hon aldrig haft feber och hennes allmäntillstånd är bra så tyckte hon att det var helt okej att åka dit. Ska bli kul att träffa alla igen. Före det kommer prästen för att planera lillans dop så det kommer nog bli en händelserik dag imorgon. Känns kul efter alla "lugna" dagar vi haft denna vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0