Ny månad

Det är 1:a mars idag, en månad närmare våren. Det är ju tom vårväder och skulle tydligen vara det hela veckan enligt yr.no. Tycker vi låter alldeles ypperligt eftersom vi är fruktansvärt less på snö och vinter nu. Känner att det är på tiden att få plocka fram lite vårkläder och lägga undan vinterkläderna för den här säsongen. Nu tror jag inte att jag kommer få göra det än på ett tag då både mars och april kan vara rätt luriga månader. Men önska kan man ju alltid.
Med varmare väder har jag insett att jag måste köpa en ny mössa till lillan. Vintermössan i fleece är på tok för varm i vårvädret. Funderar på att ta en tur till stan i veckan (om vi hinner) för att se vad dom har att erbjuda till en vettig peng. Ska även inhandla dregellappar eftersom hennes bodys numera är dyngsura från hals till halva magen efter 10 min. Har fått höra att Åhlens har rätt bra pris på dom.

Idag fyller lillans gammel farfar år. Detta resulterar i att vi ska åka dit och gratta imorgon. Egentligen var det tänkt att Jennie och Ebba skulle hälsa på då, men eftersom Ebba ligger hemma med vattkoppor blev det inställt. Verkar som det inte är meningen att dom ska få sig hit. Vi har planerat in minst en date i veckan i säkert en månads tid men det har hela tiden blivit framskjutet då antingen vi eller dom varit sjuka. Krya på er hoppas vi ses nästa vecka ;)

Idag har vi varit på babysång i vanlig ordning. Vi lyckades lura med syrran och systerson, verkade som han tyckte det var ganska roligt. Lillan hade inte sovit något innan och var på ganska lurigt humör när vi började. Men hon kom på rätt fort att hon tyckte det var roligt så hon höll humöret uppe. Som vanligt var vi sist därifrån. Men trevligt var det. Tack för idag brudar.

 

Vi har så smått börjat fundera på vilket dagis vi ska söka in lillan på. Första valet är självklart men sen är vi lite osäkra. Just nu ligger andra valet mellan stora visionen, lilla visionen eller matrisen. Jag har när vi får tid över tänkt åka på studie besök på alla dessa dagis för att undersöka vilket vi känner bäst för. Någon som har hört något bra / dåligt om dessa dagis som kan vara värt för oss att veta?

Vi har en granne som är halvdöv. Vi tror att det är tanten som bor ovanför oss. Hon har en veckarklocka som går igång strax före 7 varenda morgon, även på helgen. Den vibrerar till en mycket enformig fågelsång. Den väcker mig varje morgon. Eftersom jag vanligtvis brukar gå upp då och amma lillan och den vanligtvis är avstängd när vi går och lägger oss igen störs jag inte så hemskt mycket av den. Fattar dock inte hur tanten inte kan höra den, för imorse tog det minst 20 min för henne att stänga av skiten. Skillnaden denna morgon från andra var att älskling också vaknade av den. Han jobbar som nämnt em och går och lägger sig rätt sent. Han uppskattar alltså inte att bli väckt 7 på morgonen. Han blev irriterad till den grad att han gick upp och knackade på hos tanten för att säga några väl valda. Tror dock tanten kände detta på sig då hon vägrade öppna. Han hörde att hon var vid dörren och vaken. Ändå tog det säkert 10 minuter till för henne att upptäcka att larmet gick och stänga av det. Jag förstår inte varför en gammal tant behöver ha ett larm ställt varje morgon. Är inte alla gamlingar uppe med tuppen? Alla jag känner är då det iaf. Dagens (och alla andra dagar då jag inte har någon annan att banna) usch går till henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0