Mango choklad?

Idag vaknade vi 20 över 11. Det finns faktiskt en nackdel med att vakna så sent när det är bra väder (eller egentligen i allmänhet) - man tappar ju halva dagen. På kvällarna gör jag ju aldrig något jag inte kan göra morgonen efter så det spelar mindre roll om jag skulle lägga mig 2 timmar tidigare. Tror vi ska ta och se över våra rutiner och försiktigt börja ändra om dygnsrytmen. Till sommaren har jag ju ingen lust att ligga i sängen till 11.
När vi går upp har dom flesta vi känner med småbarn redan varit uppe i timmar. Tänk vad dom får en massa saker gjort när vi ligger och sover. Sen kommer ju dagen då jag ska börja jobba igen. Om jag då är van att vakna 11 kommer det bli en väldigt jobbig omställning när jag helt plötsligt måste gå upp klockan 6.

Blå himmel och värmande sol idag igen. Skillnaden idag från igår var blåsten. Det hörs ganska tydligt om det blåser mycket ute i vårat hus. Att träden vaggade fram och tillbaka var ett annat bra tecken. Både jag och älskling kände att vi ville ta vara på solen och behövde dessutom gå förbi apoteket för att införskaffa en nässug till lillan - passade även på att köpa vätskeersättning ifall hon skulle få feber. Jag övertalade älskling att det trots blåst ändå skulle vara mysigt att gå ner till bölesholmarna idag igen. Jag hade packat med stora kameran för att variera med lite bilder på oss och hundarna. Kameraväskan gick att hänga som en skötväska på barnvagnens handtag (jag använder min handväska som skötväska och den ligger alltid under vagnen). Det var en väldigt trevlig överraskning och kommer att innebära att jag kan ta med kameran mycket oftare på mina äventyr med vagn. Lillan bäddade vi ner ordentligt i vagnen eftersom hon varit små förkyld i några dagar nu. Bitvis blåste det riktigt mycket men det var ändå väldigt skönt ute.

På väg till bölesholmarna blev vi nästan överklörda av en taxi. På riktigt. Vi gick mitt i vägen eller mer åt den högra sidan. Det var en väldigt smalt plogad väg. Ett möte mellan två bilar skulle aldrig gå. Taxin kom smygandes bakom oss. Jag upptäckte den inte förrän den var ca 2 meter bakom. Den måste ha gått väldigt tyst då älskling inte heller märkte den förrän jag vände mig om. Inte saktade han ner eller körde om oss på vänster sida där det var en stor parkering och gott om plats utan han gasade bara på och tog för givet att vi skulle flytta på oss (eller köra över oss om vi inte gjorde det)! Hade jag varit lite mer snabbtänkt hade jag daskat till huven hårt (förhoppningsvis så hårt att gubbjävlen hoppat ut så jag kunde daska till honom med) men vi fick i panik springa / hoppa åt sidan för att inte bli överkörda så i allt tumult låg egen säkerhet först på prioriterings listan. Såna idioter ska till att börja med inte köra bil alls och framför allt inte jobba med det! Dagens usch går till gubbjäveln i taxin. Fy, fy, fy på dig, hoppas du blir av med körkortet för allas säkerhet (och gärna får en riktigt jävligt magsjuka på det).

Kameran använde jag flitigt när vi äntligen kom dit (tror det blev över 100 bilder). Hade gärna delat med mig av många, många fler men jag måste stoppa någon stans så det här är ett utplock av dagens guldkorn.


 

Mössan och vantarna är inköpta på Åhlens rätt nyligt. Vantarna såldes i två pack och är lika tunna som fingervantar och utan tumme. Jag rekomenderar dom starkt. Mössan med bara för att den är så fin :)

Jag är på jakt efter ett fleece set (som är snyggare än det hon har på sig som hon håller på att växa ur) men dom verkar vara slutsålda. Någon som har tips på var jag kan hitta ett till lämpligt pris?

Jag behövde stödhandla lite inför veckan och för att göra prommenaden lagom lång gjorde vi det på fyrklövern. Jag sprang in och plockade på mig det vi skulle ha och på väg till kassan stod en monter med marabous nya choklad med mango. Eller nya och nya - jag har sett den flera gånger och tänkt att den där måste ju smaka skit. Men efter att två oberonde källor rekomnderat den så tänkte jag. Varför inte och plockade med en. Väldigt onödigt eftersom jag försöker låta bli att äta godsaker på vardagar. För att komma till saken kan jag inte annat än att hålla med. Det är inte den godaste choklad jag ätit men helt klart vart pengarna den kostade. Jag kommer gladeligen snaska i mig det som är kvar under kvällen. Älskling gav den väl godkännd och han är en riktig choklad älskare. Inte så illa pinkat marabou.

 

Där passade jag även på att ta senaste billiga veckan magasinet. Den här månaden ska jag faktiskt göra nästan alla recept från den. Med undantag för ett varje vecka. Kommer bli jätte smidigt när vi ska handla eftersom det finns med förtryckta inköpslistor vecka för vecka. Det ska bli kul med varierad mat. Dessutom riktigt skönt att slippa sitta och spåna lämpliga maträtter. Återkommer med utlåtande i slutet på nästa månad.


Eftersom lillan är ganska krasslig måste jag motvilligt inse att babysången imorgon måste ställas in. Det känns jättetråkigt eftersom det är sista gången. Men det är elakt både mot lillan och dom andra barnen att ta dit henne så det får bli så. Jag håller tummarna att hon är bättre tills torsdag så vi kan åka till öppna iaf men det återstår att se. Med den utveckling detta haft hittills misstänker jag att det här får bli en väldigt lugn vecka.

Kommentarer
Postat av: Mannen i huse

Ja Satan va förbannad jag vart på taxigubben!!!! jävla livsfarlig,,,dessutom så hade vi ju hundarna och barnvagn och ändå kör han som en galning!!

2011-03-15 @ 01:29:11
Postat av: Jennie

Hej vännen! babysången blev inställd idag pga att Anna var sjuk tråkigt nog och de finns inte tid för nån ersättningstid..så man kan som säga att förra veckan va sista gången.. :( men vi hade tänkt oss till öppna på torsdag å samtidigt bestämma me dom andra mammorna om egna dejter en gång i veckan..hoppas ni kan komma å att lillan börjar krya på sig!!



tips om fleecdress..kolla maxi..dom har faktiskt rätt bra och billigt framför allt..även H.M har bra och inte allt för dyra ;)



Kram kram!!

2011-03-15 @ 15:38:19
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0