Lilla mirakel

Idag hade vi bestämt att prästen skulle komma hit och planera dopet. Eftersom det kommer bli ett dubbeldop då kusinen ska döpas samtidigt så hade även syster och systerson tagit sig hit. Jag tror vi blev tilldelade den yngsta prästen i församlingen. Vilket vi bara ser som ett stort plus eftersom ingen i familjen är särskilt kyrkliga. Detta sa jag till prästen redan första gången vi pratade så han kom väl förberedd. Efter lite mer än en timme var vi nöjda. Jag tror det kommer bli ett väldigt bra, litet, familjärt dop precis som vi ville. Efter det avklarat är det bara bak kvar.

Syrran stannade kvar till strax före 2. Lilleman hann vakna till och surra lite med lillan som ivirgt sprattalade av gländje för att det var en liten på besök. Så söta. Det har ju inte blivit någon babysång och vi valde även att skippa öpnna idag. Mest eftersom jag inte tyckte det kändes bra att ta ett snorigt barn med hosta till en lokal med så många mycket yngre barn. Lillan är ju ändå så pass gammal att det inte känns super jobbigt att hon är lite förkyld. Det hade känts betydligt värre om hon var några månader yngre. Så lillan har inte fått träffa så många små den här veckan. Vi får ladda för nästa istället.

Istället passade vi på att åka förbi Lilla mirakels web shop. Eller lagerbutiken hon har på Västerslätt rättare sagt. Hon hade 30% på utvalda produkter förra veckan, 40% denna vecka och kommer ha 50% på det som är kvar nästa vecka. Tror bestämt vi måste dit då med. Hon har nämligen bara öppet på torsdagar. Dregglisar och mössor kan man aldrig få för mycket av och det var det som fick följa med hem idag efter lite länsning från sparkontot. En lundmyr mössa som det står gullunge på (love it), en rosa kammo mössa á Linda Jonsson design (love it), 2 dregglisar från name it och lumdmyrs tuttar som jag nämnt i tidigare inlägg. Desvärre upptäckte jag att tuttarna var i silikon (jag som har latex till lillan) och det gjorde jag efter jag öppnat förpackningen. Så det återstår att se om lillan accepterar dom eller om dom får hänga som prynad i min fina nappburk jag köpt från mias lustgård. Dom är ju super söta så det skulle inte vara hela världen och nu blev dom ju inte särskillt dyra heller.

 

Resten av kvällen kommer spenderas i soffan. Med undantag av middag (som idag består av radhusbiffar). Känns inte allt för stimulerande fundarar på att kanske äta en banan istället. Men vet att ja då kommer gå hungrig hela kvällen istället. Som att välja mellan pest eller kolera.

Imorgon har älskling helg. Det ser vi verkligen fram emot. Dessutom kommer barnbidraget då - det kanske vi ser fram emot lite mer. Bilen måste tankas och tvättmedel måste handlas. Dessutom ska vi på studiebesök på matrisen. Det var det enda dagis som hade tid för oss på fredag - vi fick tom komma när vi ville. Begriper inte vad dom andra ska vara så upptagna med att dom inte har tid att snabbt peka oss runt lokalen...
På stora visionen blev jag hänvisad att ringa och prata med deras rektor - för hon hade hand om såna där saker. Hon var inte på plats förrän imorgon. Lilla visionen hade fullt upp tills nästa onsdag, då gick det bra att vi kom på bokad tid. Man blir ju lite mörkrädd. Kanske satsar på matrisen ändå....

Kommentarer
Postat av: PAPPA

Men SÖT TUVA LUVAN!!! ÄLSKAR DIG!!!Mycket bra köp..PUSS

2011-03-17 @ 19:42:11
Postat av: jenny O

Åh ,så fina mössor! Tror jag oxå måste mig dit nästa vecka!

2011-03-17 @ 21:40:54
URL: http://paandrasidanstaketet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0