Laban och lite till

Den här dagen var helt sönderplanerad. Med min trötta rygg förstod jag nästan att det inte skulle sluta bra. Men envis och dum som jag är så struntade jag i det. Istället ställde jag klockan på 10 över 8. Men klev inte upp förrän halv 9. Det känndes ändå sjukt tidigt. Jag börjar insé hur bra vi har det med en dam som sover läääänge. Allt för att jag skulle hinna till Lilla mirakels lagershop innan dom stände för lunch kl 12. Idag hade hon 50% och jag hade spanat in ett par Lundmyr strumpbyxor som skulle vara perfekta till klänningen hon ska ha efter dopet, sist vi var där. Vi for alltså dit för ett par strumpbyxor och fler dregglisar. Strumbyxorna fanns kvar det gjorde även dregglisarna, nu har jag lagrat upp så det borde räcka ett tag. Det som saknas är enfärgade för att matcha plagg i udda färger men dom kommer jag beställa från strössel. Det fanns billigt och i alla möjliga olika färger där.
Väl där började jag titta runt på lite kläder och hittade en Laban skaloverall. Jag har ett tag varit ute efter ett fleece set för att ha på henne när det börjar bli varmare ute (hon håller på att växa ur det hon har). Men den här overallen är både vind och vattentät och väldigt tunn så den kommer fungera mycket bättre. Jag blev så glad att jag nästan ställde mig och hoppade på stället. Att den dessutom var på halva priset gjorde min dag. En randig Linda Jonsson mössa och en name it klänning lyxade vi till med också. Jag hade ju ändå spräckt budgeten med overallen. Men det var det värt - varenda krona :) Bilderna är lånade från lilla mirakels hemsida - på våra strumpbyxor står det älskling på rumpan.





T hade bjudit oss på födelsedagsfika idag. Bestånde av smörgåstårta - min favorittårta. Eftersom jag aldrig skulle orka åka dit ikväll tänkte jag att det var bäst att åka dit direkt efter lilla mirakel. För jag ville verkligen ha tårta. Lite små hungrig hade jag hunnit blivit dessutom. Så vi styrde färden dit. Min rygg hade börjat göra sig påmind men jag valde att ignorera den. Jag hade ju vagnen med mig så det borde gå vägen. Jag passade på att låna hennes vetepåse för att lindra den värsta värken, det gick sådär. Hon var lite stressad så det blev bara en snabbfika - jag hann ju äta tårtan och det var huvudsaken. Vi följde med henne till brukshundsklubben en snabbis för att lufta oss lite och sedan fortsätta mot öppna.

Huvudnummret idag var ju öppna. Men redan hos T satt jag och gäspade som en tok. Ryggen började kännas mer och mer och vetepåsen gjorde just ingen skillnad. Lite frisk luft på klubben gör nog susen...
Det gjorde det inte. När vi kom på öppna låg lillan i vagnen och sov. Det var nog lika bra det för jag kände mig överkörd av ett tåg. Sjukt trött i hela kroppen och insåg rätt fort att det aldrig skulle gå. Så jag hämtade lillans gipsavgutning och lämnade pekboken som ska lamineras. Jag meddelade mammorna jag brukar träffa där att min kropp och själ höll på att ge upp. Med det sagt efter jag försökt vara social en liten stund (gick nog inte så bra - kommer knappt ihåg vad vi pratade om) packade vi ihop oss och åkte hem. Det kändes surt, lillan har sett fram emot sångstunden hela veckan - tror jag får ha en egen för henne i helgen :P
Jag har nog aldrig längtat så mycket efter soffan som jag gjorde då.
Jag känner mig fortfarande extremt sliten - tur älskling jobbar fm så han kunde ta lillan när vi kom hem. För jag landade i soffan och har inte gjort många försök att ta mig därifrån. Jag tror faktiskt inte lillan kunde fått en bättre pappa. Han är otroligt engagerad.

Just nu håller älskling på att göra ugnspankaka. Jag peppar för att ryggen ska kännas bättre imorgon. Då ska vi baka. Syrran kommer hit och hjälper till. Det kommer bli jättetrevligt. Då kommer även lönen. Vi ska fira det med pizza. Äntligen - det är inte kul att behöva vrida och vända på varje öre. Men det är så verkligheten ser ut nu för att vi ska spara så många dagar som möjligt. I slutändan kommer det vara guld värt så det är bara att bita ihop och fortsätta kämpa :D

Kommentarer
Postat av: Jennie

Guu va länge sen ja åt ugnspannkaka!! :) Du har ju verkligen gjort kap på dina inköp idag kan ja ju säga! Måttligt avis att ja inte tog mig dit idag suck..krama lillan från oss..hann ju inte se henne nåt idag! :(

2011-03-24 @ 19:56:42
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0