Heja löven

Det är vad min kära sambo tycker iaf. Eller jag tycker nog så med i förlängningen. För husfridens skull. Eftersom jag inte har en tillstymmelse till intresse för någon idrott så kan jag sträcka mig till att tycka som han tycker. Löven spelar just nu en mycket avgörande match. Vinner dom är det ny match imorgon. Förlorar dom är dom ute. Dvs inget kvalspel till allsvenskan. Detta betyder en mycket missnöjd sambo. Så jag och lillan hoppas att dom vinner idag... och imorgon.

Jag började morgonen med att bläddra igenom reklamen som legat på bordet i några dagar nu. I ÖB's reklamblad hittade jag duschkrämen vi brukar ha och barnkläder till ett mycket förmånligt pris. Super dit måste vi åka tyckte jag. Det tyckte älskling med. Väl där fanns varken duschkräm eller kläder. WTF!!!! Det var det sämsta jag varit med om. Vi handlade ändå lite smått och gott när vi ändå var där. Men jag tog på mig min mest irriterade min hela besöket. Vi konstaterade kort att vi aldrig skulle åka tillbaka dit igen. Tror även jag hade ett svagt minne långt bak i huvudet att det här inte var förstå gången detta hänt. Nä tacka vet jag Rusta.... dom skulle aldrig göra så! Hädanefter åker vi dit.

Efter det tog vi en snabb tur till strömpilen. Jag har insett att vi har väldigt dåligt med "mysbyxor" i strl 74. Eftersom lillan håller på att växa ur 68 och jag redan nu upplever att många av dom byxorna är ganska korta i benen kändes det rätt akut att införskaffa nya. Åk dit (eller den lindex butik som ligger närmast) dom har nämligen tag 3 betala för 2 på ALLA barnkläder just nu. Fantastiskt bra erbjudande och dom har verkligen jättemycket fint. Hade vi haft det lite bättre ställt ekonomiskt denna månad hade jag shoppat mycket mer. Nu fick hon 3 byxor 3 bodys och 2 pyjamaser för 500 kr. Väldigt överkomligt. Nu vet nog alla som följer denna blogg (eller känner mig) att jag är rätt tankspridd. Jag tror att erbjudandet gällde tom 6/3 men som sagt - ta det med en nypa salt... Bilderna är lånade från lindex hemsida.





Som nämnt ovan är det löven match idag. Vi bor väldigt nära isladan. Så vi beslutade att bjuda två vänner på middag innan matchen. Hemmagjorda hamburare. Det blev mycket gott. Jag är inte så överdrivet förtjust i hamburgare längre. Vet inte om jag förätit mig på det eller bara vuxit ifrån det. Men hemmagjort ligger på en helt annan nivå. Det kommer jag definitivt göra fler gånger. Insåg även att det är riktigt trevligt att ha middagsgäster Även om det blev väldigt stressigt idag. Det kan jag absolut tänka mig att göra om rätt snart. P hade dessutom köpt blommor. En jättefin vårbukett. Tänk så lite som behövs för att sätta guldkant på dagen.


Lillan skrik-pratar för att få uppmärksamhet. Ofta om hon känner att man pratar över henne. För att vända all fokus till henne istället (undrar om detta är en egenskap hon hämtat från mig). Det ser ut som hon tar i från tårna. Även om det kan bli lite jobbigt är det väldigt gulligt. Som tur är har hon inte så ljus ton. Men det kan ändå skära i öronen rätt bra. Besparar er ett ljudklipp (inte för att jag har något - det är inte så mycket att spela in) och bjuder på ett talande bildspel istället.

 

 

Avslutar med en bild på gamfarbrorn tagen imorse. Han är den som längtar mest efter sommaren i denna familj - by far. Bör noteras att denna hund ALDRIG ligger direkt på golvet annars. Mattan går ibland men helst på en av myskuddarna i soffan eller under mysfilten.


Kommentarer
Postat av: jenny O

Haha, de testar sina röstresurser:) Som sambon sa när lillen grina en dag "haha, det hjälper inte att du e arg, du e så söt ändå"

2011-03-05 @ 18:35:53
Postat av: Malin & Prinsessan

Vad kul att du hittade till min blogg och lämnade en kommentar. Egentligen bryr jag mig inte om sådana onödiga kommentarer men det är lite trist att dom kommer så fort man nämner att man är minsta trött... Men jag vet ju hur det är och det är väl egentligen huvudsaken.



Hoppas du har en trevlig lördagskväll!

2011-03-05 @ 20:10:45
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Det ser ut som en härlig dag!

2011-03-06 @ 07:40:22
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0