Soffan

Den här dagen började nog på sämsta tänkbara sätt. Eftersom en full sambo däckat i sängen valde jag och lillan att sova i soffan (kändes inte allt för stimulerande att somna till hans spritångor). Mindre bra val. Alldeles för ljust, oskönt och det var näst intill omöjligt för mig att somna. Jag hade bestämt med Clary att vi skulle ha en make up konsultation idag. Jag hade sett fram emot denna eftersom (även om jag sällan orkar bemöda mig att använda smink) så tycker jag faktiskt att det är riktigt roligt. Klockan 6 väckte lillan mig eftersom hon då var hungrig - eller jag var nog redan vaken. Då hade jag i bästa fall sovit någon timme. Det kändes då som jag absolut inte skulle orka något och funderade länge på om jag skulle avboka detta besök till förmån för sömn. Jag kom fram till att ge det ett försök ändå och fick nog en timmes extra sömn efter amning - när lillan äntligen bestämde sig för att somna om en stund.

Clairy kom lagom till lillans amning efter gröten. Så hon passade på att plocka fram allt medan lillan åt sig mätt. Riktigt kul var det och måste faktiskt erkänna att jag blev sugen att köpa mer än en produkt. Helt gudomlig mascara - har iofs inte så många andra att jämföra med då jag brukar köpa förhållandevis billiga mascaror annars (tror jag har en nivea mascara nu) och flera underbara skuggor. Har även fått upp ögonen för ljusare kajal (då jag bara använt svart innan). Jätte snyggt när man vill lägga en vardags make. Kanske skulle lyxa till med några produkter när jag börjar jobba igen... Om någon är sugen på att vara med på en make up klass med Clairy hojta till så styr jag upp det. Jag hade tänkt ta en före och efter bild, men i allt glömdes det bort och nu har jag hunnit tvätta av mig allt. Men det blev jättefint.

Jag hann dricka en kopp kaffe och slå mig ner i soffan så ringde C, vi hade bestämt date med henne idag med öppen agenda. Eftersom även denna dag bjöd på strålande väder kände vi att en promenad skulle passa utmäkrt. Jag, lilan och dogsen packade oss iväg och mötte upp henne för att ta en runda runt böle - teg. Vi (läs C) avslutade med att köpa med lite fika från ica, eftersom jag legat på latsidan och inte orkat baka något på senaste. Vet inte hur vi kom in på det men hon nämnde att hon agerat fotograf på ett dop dom varit på nyligen. Jag har ingen bestämd fotograf till vårat dop ännu och kände att jag inte kulnde låta detta tillfälle förgås. Så jag bjöd snabbt in henne till vårat dop och frågade om kunde tänka sig att fota. - Självklart! Det bästa med allt är att hon med har en superfin systemkamera som hon med älskar att använda. Så nu förväntar jag mig minst 100 bilder ;)
Vi fikade och pratade och tiden bara försvann. Riktigt trevligt.

Resten av kvällen har jag roat mig med att göra så lite som möjligt, försökt sova en stund men det gick inte. Så nu gjorde jag en sista kraftanstränging. Måste ju uppdatera bloggarna.... haha... snacka om beroende.

Kommentarer
Postat av: jenny O

Jadu, det där med sömn:) Jag kompenserar alltid med en termos kaffe! Sen har jag min dopklänning här nu, så tar med den på tisdag!

2011-03-06 @ 23:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0