Fettisdag

Idag är det fettisdag. Eftersom jag inte är något större fan av semlor brukar vi äta våfflor då. Jag vet att det finns en speciell våffeldag med men jag håller aldrig koll på när den är och har helt enkelt bytt ut den till fettisdag istället. Så idag blir det våfflor till middag.

Lillan sitter och pratar (skriker) som bäst just nu och slänger sin leksak lite sporadiskt hit och dit. Hon ser riktigt nöjd ut och jag börjar bli lite smått trött i huvudet. Det är tur att det går att korka igen med tutten när jag (vi) behöver lite vila emellanåt.

Det är så underbart med vårväder (jag vet att jag tjatar om det varje dag) men jag tycker att det är sååååå skönt. En bukett tulpaner på köksbordet förhöjer bara den känslan. Jag undrar om vi inte ska ta och lyxa till det och försöka ha en fräsch bukett på bordet hela våren. Så länge eknomin tillåter det. Jag har sällan blommor hemma annars. Ingen av mina krukväxter blommar (förutom orkidéerna jag har, men dom blommade ut i höst och står tomma och taniga nu - borde köpa nya och byta ut dom egentligen). Så därför känns det extra lyxigt med buketten på köksbordet. Det är bara synd att dom blommar ut rätt fort och jag förmodligen skulle behöva köpa en ny bukett varje vecka (minst) för att hålla dom fina och det har vi nog inte råd med. Finns mycket annat jag prioriterar att köpa före. Det skulle nog inte kännas lika lyxigt om man hade blommar hemma jämt heller.

 


Idag har vi varit på babysång, vanan trogen. Syrran och systerson följde med idag igen. Vi var flyttade till ett lite mindre rum pga sportlovsaktiviteter där vi brukar hålla till. Dagen till ära tror jag alla som anmält sig bestämde sig för att komma. Vi var 12 förräldrar med barn (brukar vara 6 - 7) så det blev väldigt trångt (och varmt) i det lilla rum vi blev flyttade till. Lika trevligt som vanligt. Lillan var övertaggad och började prata (skrika) rätt fort och fortsatte med det igenom hela sångstunden. Hon tyckte det var roligt. Det är ju faktiskt huvudsaken. Jenny hade med dopklänningen vi skulle få låna om lillan kunde ha den. Vi provade den aldrig men nog tror jag det ska gå bra. Tack så otroligt mycket för det. Nu har jag nog inga lösa trådar kvar vad gäller dopet och det känns jättebra. Till fikat bjöds det på semlor (som jag inte tycker om) eftersom det var det enda fika som fanns tog jag ändå en liten som jag faktiskt lyckades trycka i mig utan några större problem. Men jag blev inte omfrälst och står fortfarande fast vid att jag inte tycker semlor är särskilt gott. Tack för idag brudar - jag hade jättetrevligt. Hoppas vi ses på torsdag igen :)

Efter lillans show på sången var hon rätt slutkörd. Hon somnade när jag ammade henne just innan vi åkte hem. Därför tyckte vi (älskling jobbar fm och var hemma och redo när vi kom hem) att det var lika bra att bara lyfta över henne till vagnen och ta en promenad när vi kom hem. Även för hundrnas skull. Så vi gick fram och tillbaka till pappa (fick jag äntligen lämna den sista dopinbjudan). Men kan inte direkt påstå att det var en så skön promenad. För huvva vad det blåste kallt. På tillbakavägen gick vi mellan husen för att komma ifrån den värsta blåsten. Det gick bättre. Hemma hann älskling bara slå på kaffekokaren så trillade M in. Han stannade inte särskilt länge.

 

Nu står älskling och blandar våffelsmet (jag fuskade och köpte färdigblandat pulver). Jag är bara tacksam för att jag slippar laga middag.

 

Lillan är för söt nu när hon är lite mer "medveten" om vad hon gör. Tutten är rätt kul att ta ut och stoppa tillbaka på alla möjliga olika sätt. Bak och fram är en favorit. Så kan hon bita på den hårda delen. Annars är upp och ner rätt kul också.

 


Så till den stora frågan. Fick jag någon träningsvärk från gårdagens promenad. - Ja faktiskt, men inte där jag hade tänkt. Idag har jag varit rätt stel i rumpan och misstänker att det kommer hålla i sig imorgon med. Men bättre det än inget alls. Då vet jag ju att det tar någonstans iaf.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej vännen! De är så sött när hon pratar! Charmtrollet :)



för att nämna semlor så är inte ja heller nå fan av dom..föredrar utan grädde eller med vanlijkräm i stället. :) Sambon kom faktiskt hem me två som innehöll mandelmassa och två med vaniljkräm i så nu ska ja njuta av en GOD semla :D

2011-03-08 @ 19:00:41
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0