Andra vaccinationen

Idag gick jag upp efter jag ammat lillan. Eller vi gick och la oss en stund men jag somnade aldrig om. Vi hade tid på bvc för läkarundersökning och andra vaccineringen halv 10. Eftersom vi har så nära dit tycker jag att det är fruktansvärt onödigt att ta bilen. Som vanligt var vi ute i sista sekunden och fick powerwalka så snabbt det bara gick för att ändå komma in några minuter sent med våran bvc sköterska väntade vid ingången. Det är tur att dom har förståelse för att man med småbarn inte alltid har så lätt att passa tider. Läkaren vi fick träffa var samma som förra gången. Han är verkligen bara såååå gullig. Verkligen rätt man på rätt jobb. Allt gick bara fint- Hon har vuxit lite sen sist - men inte så mycket som jag trodde.
Under själva vaccineringen valde jag att gå ut. Hon tog det bättre den här gången än förra och det är ju alltid något positivt.

Eftersom älskling jobbar eftermiddag och blev tvungen att gå upp rätt tidigt så behövde han vila lite till. Så jag smet iväg till strömpilen för att se om Lindex där hade kvar bodyn jag var ute efter igår. Jag hade även tänkt hämta ut liberoboxen. Bodyn fanns och i rätt storlek dessutom. Så jag köpte den och 2 andra. Nu tror jag nog att vi ska klara oss på dom kläder hon har. Liberobxen hade dom också. Den innehöll blöjor och lite annat smått och gott. Allt kommer nog komma till användning så småning om. Även om jag kommer vänta rätt länge med att börja med byxblöjor på lillan. Bilden är låndad från lindex hemsida. Eftersom jag av ren lathet inte orkar fota kläderna ;)

Jag kunde inte låta bli att smita in på HM en sväng med. Där hittade jag en fin skjorta till älskling och så hade dom passande nog ta 2 betala för en på utvalda skjortor så jag lyckades hitta en till mig med "på köpet" - inte dumt. Dom hade dessutom 10% nu för medlemmar. Så för 2 skjortor betalade jag 180 kr. Inte så illa pinkat.

Annars idag har vi gjort så lite som möjligt. Egentligen har vi öppna på torsdagar. Men jag tyckte att vaccineringen räckte som äventyr för idag. Dessutom visste jag inte om hon skulle reagera något på sprutorna. Än har hon inte det men det visste jag ju inte då. Jag hade åkt dit för min egen skull i så fall och det är inte av rätt anledning.

Internet har legat nere nästan hela dagen. Så vi har fått roa oss på alternativt sätt. Jag måste passa på att risa bredbandsbolaget 100 gånger om. Jag har ALDRIG varit med om en bredbandsleverantör med mer driftsstörningar än bredbandsbolaget. Jag kan nog utan att överdriva konstatera att vi haft minst en driftstörning i månaden. Om än på dagen. Jag är ju hemma då så jag vill ju att det ska fungera då. Hade jag jobbat så hade jag nog aldrig märkt av det. Men det ska inte spela någon roll. Fy, fy och fy igen bredbandsbolaget. SKÄRPNING!

Till middag tänkte jag lyxa till det värre för lillan. Spagetti och köttfärsås - mums. Den smakade dock inte lika gott som den luktade kan jag meddela. Jag har tagit för vana att alltid smaka lillans mat först så jag vet vad hon äter. Lillan tyckte som jag och gjorde stora hurvens och spottade ut allt. När ska mitt barn äta annat än gröt? Hon tycker allt är äckligt. Jag antar att det bara är att fortsätta kämpa. Nått måste hon ju gilla nån gång. Annars får hon växa upp på välling och gröt.

Uppdatering: Jag tyckte lillan var extra gring och kändes varm. Så jag kollade tempen nu när hon ändå skulle svida om till pyjamas. 39 grader. Så denna sprutomgång gick inte alls lika bra som förra trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0