5 månader och 2 år

Idag blev lillan 5 månader gammal. Det låter inte så mycket men oj så stor jag tycker att hon är nu. Tiden har gått fort. Det var ju nyss vi kom hem med det lilla knytet från bb. Det har hänt så otroligt mycket bara sen dess. Jag som hade tänkt njuta fullt ut av minsting tiden och verkligen ta vara på den. Istället har vi ränt runt och hittat på diverse aktiviteter varje dag. Det är iofs inget fel på det och riktigt kul har vi (jag) haft. Nu känns det som att den tiden är förbi och jag missade hälften och lite till. Jag får skylla mig själv eftersom jag har så svårt att "bara vara hemma". Så det är ingen vits att gräma mig allt för mycket över det. Livet går vidare i rasande fart ändå.





Vi hade bestämt date med en arbetskamrat och hennes dotter på stan. Det har verkligen varit perfekt gå på stan väder idag. Grått och mulet med snålblåst är en dålig kombination om man vill vistas utomhus. Det är svårt att klä sig dessutom. Jag har haft nog svårt att få på mig rätt mängd kläder som det är. Det brukar altid sluta med att jag har minst två lager för mycket och när jag väl är hemma igen är det bara att kliva rakt in i duschen och slänga alla kläder i tvätten. När jag dessutom valde att köra bil till stan där vi kommer springa ut och in i affärer gör saken ännu svårare. Nu lyckades jag faktiskt - kors i taket - ta på mig lagom mycket kläder idag. Vi köpte inget (väldigt sällsynt) heller och det är jag mycket stolt över. Sen hade vi väldigt trevligt också.

Tänkte inviga lillans kiss body dagen till ära. Men upptäckte till mitt förtret att den nästan är för liten. Fast den är helt ny och oanvänd storlek 74. Jävla Ellos är det enda jag har att säga om den saken. Jag har beställt 4 hello kitty bodysar därifrån. 2 i strl 62 och dom var nästan för små när dom kom. Jag hann använda dom ungefär 2 veckor och beställde därför 2 nya i annan färg och strl 74. Dom har hon använt som 68 och det har fungerat bra. Kiss bodyn såg däremot längre ut och därför hade jag lagt den med 74 kläderna. Men upptäcker nu att den med är väldigt liten i storleken. Dessutom är det väldigt lite stretch i tyget vilket gör den ännu svårare att få på och av (jag misstänker att det är därför den känns så liten). Så nu står jag i valet och kvalet (eftersom den fortfarande finns med på rean) om jag ska beställa den i större storlek. Det står "kiss hard rock baby" på den, lite svårt att se när dregglisen hänger för och jag tycker den är super tuff...





Hon har ju som nämt innan börjat vrida på tutten åt alla möjliga håll i munnen. Dom första tuttarna ska vara från 0 - 6 månader men eftersom det näsan ser ut som hon får in hela tutten (med plastring och allt) i munnen bytte vi till den större varianten idag. För er som känner att ni gärna vill spendera lite mer pengar på tuttar kan jag varmt rekomendera namnnappen. Vi gjorde en beställning därifrån för rätt länge sen och skrev lillans namn på tuttarna. Det är inte jättedyrt, men jämför man med dom man köper på ica är det lite mer än dubbla priset (tror det beror på hur mycket man skriver och vilken tutte man väljer).

Det är även min och älsklings 2 års dag idag. Eller det fick bli så. Varken jag eller han har koll på vilken dag det egentligen är. Vi vet att vi träffades i början på mars 09. Men vilken dag det var har vi ingen aning om. Dörför kom vi fram till att den 9:e blev en bra dag. När jag i efterhand har googlat fram en almenacka för 2009 misstänker jag starkt att det nog var den 11:e istället. Men det väljer jag att ignorera.


 

 

Jag kollade just ut genom fönstret och insåg till min fasa att det SNÖAR ute. Jag vill inte ha mer vinter, det räcker med snö. Jag hade ju bokat sol och vår, vad hände?


Kommentarer
Postat av: Malin & Prinsessan

Usch vad tråkigt med mer snö. Hoppas det inte kommer ännu mera hos er!

Ja, visst är klänningen söt? Vill ha :)

2011-03-10 @ 19:47:18
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0