Villervalla

Trist att blogg.se inte har någon applikation till mobilen, så det går att blogga direkt ifrån den. Det hade varit grejer det. Förhoppningsvis är det på G inom en inte allt för avlägsen framtid. I övrigt med en dags nyttjande av den nya telefonen som erfarenhet måste jag erkänna att jag är mycket nöjd. Inte för att jag grejat med den något vidare. Kanske kollat lite face och tagit några bilder. Det duger gott för mig. Jag misstänker att alla roliga funktioner kommer komma väl till pass en tråkig dag.

Idag har inte varit en tråkig dag. Jag och syrran tog en promenad ner på stan i det fina vädret. Det är lika bra att passa på att vara ute medan solen behagar visa sig. Särskilt nu när jag faktiskt kan ta vara på varendaste liten dag. Jag hade inte tänkt handla något. Jag har faktiskt varit rätt dukgit på det senaste gångerna vi besökt stan. Om det inte handlat om något vi ändå skulle ha. Men det räknas inte. Idag gick det inte alls lika bra. Självklart var vi tvugna att titta in på HM:s rea och självklart råkade jag hitta massor med kläder. Jag fick dock stoppa mig själv. Efter jag norpat åt mig ett två-pack pyjamaser, ett par hello kitty jeans och en tre pack med kortärmade bodysar allt till ett sammanlagt värde av hela 200 kr. Satte jag på skygglapparna och tog mig själv i örat för att ta mig därifrån.
Ett riktigt klipp tänkte jag när jag stod i kassakön. Vilken tur vi gick hit. Det höll inte plånboken med om.

För att missgynna våran ekonomi ännu lite mer traskade vi glad i hågen in på sagolika ting. Det skulle vi verkligen inte ha gjort. För tro inte att jag hittade finaste Villervalla solhatten där. En enda liten stackare fanns det kvar. Som ett tecken från ovan att lillan bara måste ha den. Tyvärr hade jag inte pengar så det räckte. Men kassörskan var så vänlig att jag fick lägga undan den tills imorgon. Då kommer jag ha pengar med mig. Sen kommer lillan bo i denna hela sommaren. En bild norpade jag på den också. Så älskling skulle få se hur fin den var innan jag kom hemdragandes med den.

 

Vi avslutade våran stadsrunda med en sen lunch på Café Göteborg. För er som aldrig ätit där GÖR DET NU. Fantastiskt god mat och mycket får man dessutom. Personalen är jätte trevliga och dom har nog Umeås överlägset mysigaste uteservering. Det ska bara upplevas. Särskilt en dag som denna med fullt solsken utan ett moln på himlen.

 

Syrran har restauranghäftet. Där man får köpa 2 och betala för en på diverse restauranger i stan. Bland annat. Varför vi valde just Café Göteborg idag var för att hon hade en kupong just där på rostad fetamacka. Perfekt lunch tänkte vi båda. Så blir man inte allt för mätt. Jag och älskling skulle ju på bio senare. Innan det tänkta jag bjuda barnvakterna på middag som tack sådär i förväg. En fjuttig liten macka blir jag aldrig mätt på.

Se så blev det inte alls. Denna fjuttiga lilla macka ställdes under näsan på mig.

 

 

 

Var det gott? Det kan du ge dig på. Gick jag hungrig därifrån? Efter jag tryckt i mig allt på tallriken - inte en chans. Kommer jag äta där fler gånger? Självklart, alla dagar i veckan om jag hade råd. Varför jag tycker andra borde gå dit. Se bara så härligt det ser ut!

 

 

 

Vi powerwalkade hem och fixade middag till lillans farmor och sambo som var vänliga nog att sitta barnvakt. Så jag och älskling kunde gå på bio. Pirates 4 fick det bli. I 3D såklart. Den var helt okej, jag vet egentligen inte vad jag hade förväntat mig. Men har man sett alla innan har man nog redan sett det mesta. Kommer det en till kommer jag inte välja att se den på bio. Jag tror vi gjorde helt rätt i att vänta några veckor med att se den. Det var vi och kanske 10 till i hela salongen. Som att se filmen själv. Nästan i alla fall. Under reklamsnutten visade dom en trailer på transformers 2 i 3D. Den tror jag kan vara grym. Med sjuka effekter. Den ska vi definitivt se.

 

Jag oroade mig faktiskt inte det mista över att lämna bort lillan i någon annans vård några timmar. Förvånansvärd då jag trodde att det skulle vara jätte jobbigt. Med tanke på att det var första gången vi haft barnvakt. Riktigt skönt. Allt hade gått jätte bra dessutom. Så det hade varit helt bortkastat om jag suttit och oroat mig hela bion. Himla tur jag inte gjorde det då.

 

Jag bjuder avslutningsvis på en scen från pirates. Lånad från filmnyheter.nu.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0