Favorit författare

Den här dagen började på sämsta tänkbara sätt med att lillan vaknade 10 i 7. Jag lyfte vanan trogen över henne till våran säng i hopp om att få sova lite till. Det gick mindre bra. Hon var klarvaken och hade inte den mista lust att sova något mer. Utan roade sig med att prata högt, veva runt med grisen och sparkas där hon kom åt. Efter en halvtimme gav älskling upp och gick upp med henne. Han hade ändå bokat en tidig klipptid vilket innebar att jag lyckades snika till mig en timmes extra sömn. Riktigt lyxigt.

Dessvärre blev han väldans missnöjd över klippningen och slet därför fram trimmern i vild förtvivlan direkt han kommit hem. Kanske lite väl överdramatiserat. Men det gick nästan till så. Han är numera helt rakad. Favorit i repris från förra sommaren skulle jag vilja påstå. För min del spelar det mindre roll då jag tycker han passar mycket bra både med och utan hår. Det bör tilläggas att han knappt betalar något för att klippa sig. Så det lönar sig inte att klaga till frisören. Då kanske det inte blir lika billigt nästa gång.

Eftersom lillan vaknade så tidigt så har hela dagen bestått av grin och gnäll. Allt har blivit fel och förskjutet. Ändå lyckas man hitta någon typ av rytm i allt kaos. Det tycker jag är smått imponerande. Att dessutom bita ihop en hel dags grin gör att jag älskar och uppskattar våran vanligtvis glada och bekymmersfria dotter så otroligt mycket mer. För tänk om hon varit så ledsen och missnöjd varje dag, hela tiden. Då hade jag nog utvecklat migrän vid det här laget.

Dagens agenda var mamma fika hos J. Vädret på förmiddagen var lite halvlurigt och ett tag trodde jag att det skulle börja regna. Det gjorde inte det. När vi äntrade dörren hos J (först - det är nog första gången den har hänt) lyste solen igen. Så vi bosatte oss på baksidan för att ta vara på dagen. Vi hade lika trevligt som alltid. Även om lillan inte var på sitt bästa humör höll hon ändå god min rätt länge. Vilket i sig är ganska imponerande med tanke på hur förmiddagen hade förlöpt. Gott fika och planer på både stugfest och kräftskiva. Tycker jag låter väldans trevligt.







Äntligen, äntligen, äntligen har lillan börjat dricka välling. Det blev päronvällingen som tillslut dög. Den verkar dock inte säljas på mindre butiker utan jag får snällt lagra eller i panik åka till maxi eller obs (coop forum) om den tar slut. Men det är lätt värt det bara för att hon faktiskt dricker den utan bråk och bök. Det passar in utmärkt i min framtida plan för välling vid nattning. Det kommer bli så bra.

Slutligen vill jag passa på att rekommendera en fantastisk författare. Jo Nesbö Han skriver kriminalromaner, jag har ännu bara läst en och en halv. Efter jag plöjt igenom Snömannen på löjligt kort tid bestämde jag mig för att beställa alla böcker han skrivit innan i samma serie. För några dagar sedan började jag läsa Fladdermusmannen. Jag har nu kommit halvvägs och är nästan beroende. Varje liten stund jag får över sliter jag nästan maniskt fram boken. Så tips till den som uppskattar en bra thriller i bokformat. Det bästa med allt är att jag faktiskt har alla böcker (utom snömannen som jag lånade via låna och läs) så om någon är intresserad av att låna, hojta till.

Allra sist vill jag flika in en bild jag smyg tog på lilla söt igår kväll. Precis som förra gången ville jag inte störa med en kraftig blixt rakt i ögat så kvaliteten på bilden är rätt dålig. Jag blev tvungen att ljusa upp den rejält i ps och en så mörk grund gör bilden fruktansvärt kornig. Never the less. Den vanligaste sovposen.



Kommentarer
Postat av: Pappa

charm trolle..vilken lyx stol hon fick sitta i :) pusss!!

2011-06-08 @ 01:02:31
Postat av: Malin & Prinsessan

Hihi, ja örat har hon redan hittat. Läkaren trodde hon hade öroninflammation när hon var sjuk sist. Men efter en snabb titt i örat kunde hon konstatera att Jolie bara gillade att dra i det :)

2011-06-08 @ 10:27:45
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Tack för tipset! Ska spana in den :)

2011-06-08 @ 20:32:28
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0