Den bästa semestern

Sååååå... Lugn och skön sommarkväll. Både lillan och älskling ligger och sover. Jag har årets idétorka men kan ändå inte slita mig härifrån. Mest troligt samtidigt som resten av bloggvärlden passar på att uppdatera sina bloggar . Så det tar halva natten innan inlägget blir publicerat.

Idag hörde jag rykten om att juli skulle bli en regnig månad. Wtf, bara för att jag får vara ledig hela sommaren ska det bli den sämsta någonsin? Juni har bjudit på en veckas sommarväder. Jag citerar min systerson "Nu räcker det!". I vintras snöade det som aldrig förr. Någonstans har jag hört att samma mängd nederbörd kommer varje år. Så om det är en regnig höst och snöig vinter borde det inte finna så mycket nederbörd kvar. Eller? Jodå, bara jag är ledig så finns det exakt hur mycket som helst plus lite till. Nu står mitt hopp till augusti. Må det bli en varm och trevlig månad. För sen är det banne mig inte länge kvar tills jag ska börja jobba igen. Mama needs her sun!

Vi flydde till havet idag igen. Mycket bra val. Det var helt.... underbart. Systemkameran fick också hänga med. Den blev däremot allt annat än flitigt använd. Jag kladdig av solskydd, sand och diverse bröd och kakor kände att det kanske inte var den bästa miljön att slita fram den i. När jag väl gjorde det blev lillan tvär grinig och ville inte alls va med. Det var det. Annars då? Jorå, sol och bad (för barnen, jag är nog halva Sveriges största badkruka) i sitt bästa. Väldans trevligt dessutom. Bästa tipset - åk dit!


 

 

Detta visade termometern i vårat sovrum just innan lillan skulle sova. Inte så tokigt :) Jag menar givetvis ute tempen, inne i sovrummet får det gärna vara närmare minusgrader när jag ska sova. Snyggaste termometern i stan ;) Billigast på biltema i vilket fall.

 

 

 

Vi har insett att det faktiskt inte är länge kvar alls till våran bilsemester. Normala familjer planerar sånt. Det gör inte vi. Tydligen. Resväg och annat praktiskt som kan vara bra att ha klart när man åker. Typ vart man tänkt stanna och sova på vägen osv. Jag fick lite panik över det idag. Vi har planerat in en tur till Ge-Kås i Ullared. Något som både jag och älskling verkligen sett fram emot. Vad vi däremot inte hade planerat in var avståndet mellan Ge-Kås och älsklings syster. Som vi ska hälsa på och bo hos. Det var närmare 20 mil. Med tänkte på att man tydligen måste stå på låset för att komma in i hyfsad tid kändes det som ett extremt dåligt alternativ att kliva upp typ 3 på morgonen för att i bästa fall komma dit runt öppningstid. Med lillan på bästa humör... not. Därför gjorde jag slag i sak och ringde deras camping idag. Mest för att dubbelkolla att det var fullbokat dom dagar vi kommer vara i hyfsad närhet. Guess what. Dom hade faktiskt en husvagn ledig åt våran lilla familj. Jag trodde först jag hörde fel. Men icket. Så nu står den där och väntar på oss. Så mysigt det kommer bli. Familjen på camping får sova i husvagn. Me like! Det kommer bli den bästa semestern. Jag känner det på mig.

 

SIst tänkte jag bjuda på lite fler bilder. Bara för att det strular så förbannat att ladda upp bilder på den här sidan vid den här tiden. Även dessa har jag lagt på effekter på i mobilen. Jag måste verkligen hoppa på en kurs i ps. Så jag kan göra liknande grejer på egen hand med bilder från systemkameran. Det skulle va grejer det! Jag syftar inte på collaget. Det klarar jag faktiskt av på helt egen hand.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0