Lakan i alla former

Det är just typiskt att passaten bestämt sig för att jävlas som mest just nu när vi ska iväg på bilsemester genom nästan hela Sverige om två veckor. Det är iofs bättre att den ger sig till känna redan nu och inte under våran efterlängtade semester. Så vi faktiskt har möjlighet att åtgärda problemet till en mindre peng. Just nu står den hos bildoktorn. Som förhoppningsvis gör sitt bästa för att bota och kurera. Sen hoppas jag att den håller sig i fint skick hela vägen dit och tillbaka. För när vi kommer hem åker den ut på blocket bums.

En sak jag gått och stört mig på en längre tid nu är storleken på lakanen till dubbelsängar. Jag vet att det finns olika storlekar och att tom 140:s sängar räknas som dubbelsängar. Men det finns inget mer frustrerande än när man köpt ett förhållandevis billigt lakan på ikea och när man kommer hem och ska bädda sängen med skiten finns det i bästa fall en dm till godo på alla håll och kanter. Är man då lite som oss och rör sig rätt mycket under sömn. Så är den där knappa dm helt åt skogen för lite. Som direkt resultat ligger lakanet lagomt ihop knövlat och oskönt som en röra i hela sängen. Frustrerande. Det räcker inte med att man ska bädda sängen varje dag, man ska måsta rätta till det förbannade lakanet som inte har vett att hålla sig på plats. Helt onödigt frustration moment på dagen. För att lilla snåla jag inte kan köpa ett ordentligt riktigt lakan som faktiskt är tillverkat för en 180:s säng. Kanske för att det är bland det tråkigaste som finns att handla lakan. Ett nödvändigt ont. Min bästa räddning skulle kunna vara att köpa lakan med resår. Liknade dom lillan har i spjälsängen. Det skulle lösa mitt problem direkt. Så varför har jag då inte dessa resår lakan i min ägo? Det här är ett bekymmer som följt mig rätt länge. Jag kan inte svara på det själv. Men något ikea lär vi köra förbi på vägen. Något ikea lär vi besöka under semestern. Där kommer jag att inhandla några sådana lakan, kosta vad det kosta vill.

Idag har det varit underbart väder. Syrran kom förbi och vi tog en promenad till en närliggande lekpark för att få njuta lite av solen. Lite längre in bland husen, där det inte blåste lika mycket storm. Mycket trevligt.

Dom första två bilderna tog jag igår, resten är från dagens bravader.













Den randiga koftan lillan har på sig är min och syrrans gamla. Som syrran fyndade i mammas förråd. Jag tror jag ska ta mig en svängom där i dagarna för att se vad jag kan hitta för roligt.

Slutligen vill jag tipsa om en mycket bra ny serie. The Killing. Se den. Just to it. Jag kan även passa på att tipsa om Sons of anarchy om någon mot förmodan missat den. Sjukt bra. Hela tre säsonger finns att avnjutas dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0