Jordgubbar med glass

Lillans tidiga mornar börjar ta ut sin rätt. Jag känner mig redo för sängen exakt nu (klockan är 21:08). Det kan bero på att vi varit ute i friska luften i flera timmar också. Men jag väljer att tro att det inte är det som är orsaken.

Älskling jobbar sin sista kväll före semester. Med sönderbrända axlar och nacke. En riktig bonnbränna skulle jag vilja påstå. Solskydd är inte så tokigt trots allt. Jag tror han är beredd att hålla med mig när han kommer hem ifrån jobbet.

Vi har alltså besökt Norrmjöle havsbad idag. Därav älsklings brända axlar och mitt tunga huvud. Jätte mysigt har vi haft. Däremot blir allt lite snett när man är ute på liknande äventyr hela dagarna. Jag misstänker att detta bara är en försmak på hur semestern kommer förlöpa. Lillan sover helt fel tider och vi äter knappt något. Min lunch, middag åt jag kring 3, ett jätte nyttigt skrov. Till middag, kvällsfika blev det jordgubbar med glass. Känns inte riktigt okej. Men samtidigt är det rätt tråkigt att äta själv. Nu var jag förvisso inte helt själv. Men hundar och bebis räknas inte som socialt fungerande sällskap. Det är största nackdelen med att älskling jobbar skift. Att jag får äta middag själv varannan vecka. Nu är jag förvisso rätt van. Men det kan vara trist för det.

Bildregn från dagen i kronologisk ordning.













Under kvällen har jag roat mig med att fylla ett USB minne med musik. Musik återskapad ifrån våran kraschade disk. Där allt är oordning och vissa låtar inte ens har namn. Det skulle ta en dag eller närmare en vecka att gå igenom allt låt för låt. Så jag gjorde det enkelt för mig och tog det jag vet att jag tycker är bra. Så får älskling komplettera upp om han tycker att jag har missat något. USB minnet ska sedan bosätta sig i våran nya bilstereo. Där tror jag det kommer trivas utmärkt.

Kommentarer
Postat av: jenny O

Den största naktdelen för oss vart sanden...suck. Exakt över allt!!! Och för att inte tala om en son ÄLSKAR att bara och kalla havet utgör inget hinder:)

2011-07-07 @ 22:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0