Matkladd

Sitter och myser med ett glas rött. Lillan sover och älskling jobbar. Utanför verkar det vara tonårsgrillning. Eller nästan iaf. Dom ser inte allt för gamla ut pojkarna. Ganska mysigt faktiskt. Rätt skönt att uteplatsen inte är utanför sovrumsfönstret. Det hade nog blivit lite jobbigt om dom får för sig att hålla låda halva natten. Det är ju trots allt semester tider. Eller kanske sommarlovs tider för dessa pojkar.

Lilla fröken fick smaka lite radhusbiff idag. Det tyckte hon var mumma. Jag delade upp den i små bitar som hon fick sitta och plocka i själv. Medan jag slängde i mig middagen. Eller slängde är nog fel uttryck. Jag är sjukt less på blodpudding och äter det mest för att det är billigt. Eller mest för att det går så fort att tillaga. Sen innehåller det mycket järn och det är ju rätt bra för oss kvinnofolk har jag hört. Så det kan bero lite på det med. Truga är nog ett mer lämpligt ord. Lillan tyckte det var mycket kul att leka med maten. Hon förstår inte riktigt det här med att släppa maten när hon stoppat in fingrarna i munnen. Utan biter av vid fingertopparna och får med sig mer än hälften ut igen. Kladdigt värre. Bordet såg inte allt för trevligt ut när hon var klar. Inte hennes händer heller. Nu misstänker jag ändå att det var milt i jämförelse med när fröken vill äta själv. Så det är bara att gilla läget. Det blir garanterat värre.

Lillan har aldrig varit särskilt intresserad av att mysa. När hon själv vill på hennes villkor är det okej. Annars är det bara larv tycker hon. Därför är vällingstunden på kvällen den absolut bästa på hela dagen. Då hon ligger lugnt och stilla och bara myser. Detta är alltså en väldigt ovanlig syn i detta hushåll. Hon la sig självmant i mitt knä och grejade. Både i morse och ikväll just innan vällingen. Ibland händer det.





Idag har vi varit på mamma fika hos brudarna bus. Trevligt och välbehövligt.

Slutligen måste jag bara tipsa om en riktigt bra serie. Game of thrones. Mycket välgjord och annorlunda handling. Me like a lot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0