Ullared

Ett av delmålen med denna resa har varit Ullared. Ända sedan det började visas på tv har vi haft en önskan att åka dit. Både jag och älskling. Att älskling syster bara bor 20 mil därifrån gjorde saken klar. Men för att slippa en heldag till i bilen. Ringde jag campingen och lyckades boka oss en husvagn i sista sekund. Det var ett mycket smart drag. Vi checkade snabbt in på campingen och begav oss girigt iväg till varuhuset direkt. Det var stort, riktigt stort, men inte fullt lika stort som jag trodde det skulle vara.
Vi rekade mest. Gick snabbt igenom större delen av varuhuset för att effektivt kunna handla dagen efter.


 

Husvagnen var riktigt lyxig med träinredning och tv. Dessvärre fungerade inte vattnet. Vilket innebar att vi var tvugna att kissa i servicehuset. Det hade förvisso inte varit ett problem om inte jag och älskling lyxat till med några cider efter första shoppingrundan. Så jag blev tvungen att smyga upp och kissa mitt i natten.

 

 

Dagen efter tänkte vi stå utanför porten när dom öppnade. Eftersom vi sett dom långa köerna på tv. Då är det nog så jämt tänkte vi. Det hade vi kanske varit om klockan ringt. Det gjorde den inte. Lillan väckte oss halv 8. Dom öppnade 8. Jaha tänkte jag. Nu får vi säkert stå i kö en timme bara för att komma in. Så vi gjorde ingen brådska att ta oss dit. Väl där var det ingen kö alls utan vi traskade rakt in.


Kläderna var inget att ha. Jag hittade knappt något åt lillan. Eller det fanns rätt mycket men inte så mycket billigare än andra billiga klädkjedjor. Vilket gjorde mig snål. Därför blev det mest leksaker till lillan. Det var riktigt billigt. Ett sällskapsspel slog vi till på med. Det var ett fynd. Idag gick vi snabbt in i en leksaksaffär, dels för att köpa en bitleksak lillan slarvat bort på liseberg, men också för att jag var lite nyfiken på vad spelet kostade där. Vi betalade 199 för det på Ullared, där kostade det 419 kr.

 

 

Vi handlade inte alls lika mycket som jag trodde att vi skulle och höll oss tom under utsagd budget för omväxlings skull. Riktigt ovanligt för att vara oss skulle jag vilja påstå.


Även om det inte riktigt levde upp till mina förväntningar skulle jag absolut kunna tänka mig att åka tillbaka. Eller det kommer vi garanterat att göra. Nästa gång vi besöker älsklings syster skulle jag tro.

 

 

Eftersom vi handlade så effektivt och inte allt för mycket var vi tillbaka i Vänersborg redan vid middagstid. Vi lyxade till med vin, ost och kex till damfotbolls fiaskot. Tur för mig att jag är så otroligt ointresserade och istället satt och läste. Så jag slapp skämmas över tragedin. Lite väl överdramatiserat kan tyckas. Men så var det här.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0