Problem grädde

et jag inte har i skallen får älskling ha i benen. Min kära sambo önskade korvstroganoff till middag idag. Det hör till en av mina specialiteter och är väldigt lätt att laga. Därför tyckte jag det lät som en ypperlig idé. Så jag satte igång riskokaren, (jag är helt värdelös på att koka ris, jag vet inte hur många kastruller jag förstört eftersom det bränt fast i botten) hackat löken, skärt upp korven, kryddat och hällt i grädde, ungefär där någonstans upptäckte jag till mitt förtret att vi hade slut tomatpuré. Alla som någon gång gjort korvstroganoff vet att det är helt omöjligt att göra det utan tomatpuré. Så älskling fick spurta iväg till affären för att det skulle bli någon middag.

Är det bara jag som tycker plastförslutningen i små tetrapack. Halvlitrarna med grädde exempelvis. Är sjukt irriterande? Det finns en liten, liten klen flärp man ska dra i för att plastförslutningen ska slingras upp. Varannan gång går den förbannade flärpen av och man får helt sonika punktera skiten med en kniv och slita av resterna med grädde fulla fingrarna. Inte att föredra. Jag gillar storleken på förpackningarna och köper dom därför. Jag använder gärna och mycket grädde i min mat. Vilket gör det opraktiskt och dyrt att bara köpa dom små förpackningarna. Typiskt i-lands problem. Irriterande i vilket fall.

Igår hade vi tänkt oss ut på en promenad efter middagen. För att spana på fina bilar. Vi åt tacos till middag. Bad choice. Jag åt mig så mätt att allt annat än soffläge kändes orimligt. Det gjorde inte så mycket. Det var rätt trevligt det med.

Jag har två orkidéer i köket. Dom hade blommor när jag köpte dom. Vita fina. Sen föll dom av och har lyst med sin frånvaro i närmare ett år. Jag har vattnat och påtat. Inga blommor. Jag har funderat på att slänga resterna. Men inte velat lägga pengar på nya. Det ser bättre ut att ha något i fönstret än inget alls. Även om något är är rent bedrövligt. Men så plötsligt dök ett litet skott upp. Det tackar jag för. Mest håller jag tummarna att den ska överleva och faktiskt få blomma en gång till innan sophuset väntar.




Idag har vi både fått besök av lillans farfar och hälsat på hennes farmor. Dubbelt upp. Inte illa. Därför blev det klänning idag igen. Bilderna knäppte jag just efter lilla söt vaknade efter em luren. Solstrålen.





När inga andra leksaker duger får man ta till det tunga kavalleriet. Eller allt som inte betecknas leksak åtminstone.




Det verkar vara strul att lägga upp bilder. Jag väljer att publicera utan, men så fort det fungerar igen uppdaterar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0