Lite olika

Just nu ligger lillan och sover, älskling är ute och tittar på fotboll (eller damfotboll som hans vän bestämt poängterade, tydligen är det skillnad på fotboll och damfotboll). Jag har just parkerat i soffan med ett glas rosé. Ensamheten varar ungefär en halvtimme till grovt räknat. Så därför passar jag på att smita in här en stund, jag har även tänkt kolla in HM för att eventuellt lägga in en beställning. Dom har fått in fantastiskt mycket fint till dom små inför höst / vinter. Fick jag välja skulle jag vilja ha allt till lillan. Men nu är det ju inte riktigt så.

En annan butik jag gärna skulle tömma på barnkläder är Lindex. Jag bara älskar deras nya sortiment med monster tröjor. Lillan vill ha alla.

Jag har legat på latsidan vad gäller fotografering dom senaste dagarna. Vi har faktiskt inte bara suttit hemma och drönat, därav bristen på motivation, utan flängt lite hit dit.
Tidigare i veckan lunchade vi på café Göteborg. Har du inte varit där än. Åk dit för guds skull. Fantastiskt god café mat. Rätt stora portioner och det snålas inte på frukt och grönt. Lite i dyraste laget kan tyckas. Men det är lätt värt med den trevliga personalen, fantastiskt mysiga uteserveringen och som pricken över i:et bjuder dom på tuggummi inne på toaletten. De ni!

Middag hos svärmor har vi också hunnit med.

En förkylning har jag dragit på mig dessutom. Det började med lite halsont. Vilket förvisso har gått över men istället övergått till snor och hosta. Lillan hängde på med snoret, älskling är helt symptomfri. Det känns sådär. Sega förkylningar som aldrig riktigt vill bryta ut såhär mitt i sommaren är sällan att föredra. Jag misstänker att jag nu kommer måsta dras med det här i säkert ett par månader till. Då kyla och torrare luft infunnit sig.

Lillans farfar med sambo är nyss hemkomna från Kreta. En t-shirt hade dom med sig till lillan. Hon blev jätte glad över den. Lite stor för henne är den nu. Men oj så avundsjuka alla barnen kommer bli när hon stoltserar med denna på dagis.




Ute på balkongen har jag anlagt en liten, liten, liten trädgård. Eller närmast liknande iaf. Jag köpte basilika och sallad på kruka sist vi var på ica. Mest för att göra ett tappert försök att hålla liv i dom den tid som är kvar av sommaren. Mysigt värre. Dessvärre var den enda jord jag hade pelargonjord. Jag misstänker att den inte är fullt lika bra som matjord. Den tar förhoppningsvis inte död på dom i vilket fall. Whish me and my not so green fingers good luck.




I brist på andra bilder gick jag lös här i lägenheten innan jag fastnade i soffan. Lite olika bjuds det på idag.








Slutligen vill lillan slänga ut en grattis hälsning till söta E som fyller 1 år imorgon (tror jag). Vi har varit där och firat stora tjejen tidigare idag. Stort grattis och tack för det goda fikat!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack för presenten Tuva och Lotta! Den kommer med garanti att användas flitigt i sandlådan! :) Skickar dig lite bilder på kalaset ;) Kram kram å hoppas vi ses snart igen! :)

2011-07-31 @ 20:57:32
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0