Hemresan

Hemresan var dryg och lång. Men gick faktiskt över förväntan. Lillan skötte sig exemplariskt och sov större delen av resan. Vilket gjorde den mycket smidigare än resan ner. Då vi mellanlandade i Uppsala. Vi hade ju aldrig kört särskilt långt med henne innan och visste inte alls hur hon skulle reagera. Hade vi vetat då vad vi vet nu. Hade vi kört raka vägen ner med och sparat in boendet i Uppsala. Men det är ju alltid lätt att vara efterklok och jag misstänker att nästa gång vi bestämmer oss för att köra så långt kommer hon inte alls vara lika medgörlig.

Efter att nu bott i hus i en vecka har även älskling förstått fördelarna med hus. Friheten att göra vad man vill när man vill. Eller nästan iaf. Det är nog inte helt omöjligt att vi blir husägare inom en inte allt för avlägsen framtid. Om vi får som vi vill.

Vad härligt det är nu när älskling har semester. Hela familjen tillsammans hela tiden. Det känns riktigt skönt. Särskilt nu när lillan börjat ta sig fram lite mer planerat. Eller hon skjuter sig bakåt. Kanske inte så effektivt men hon tar sig någon stans iaf. Det går dessutom rätt fort nu när hon kommit på hur man gör. Det duger gott för henne. Hon har även börjat gå när man håller i henne stående. Varken smidigt eller planerat men ack så gulligt. Små benen spretar åt alla håll. Sist men inte minst kan hon numera stoltsera med 4 små gaddar. Den 4:e har äntligen spruckit igenom.

Jag hade inte tänkt bli så långrandig. Det är inte allt för kul för älskling att titta på när jag bloggar. Så därför bjuder jag på en sneak peak på det vi kom hem med från IKEA och Ge-Kå's. Mest nöjd är jag nog över uggletavlan för 99kr. Finns på IKEA, åk och köp.












Nya favoritleksaken. By far.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0