Fredagsgodis och förrådsfynd

Bredbandsbolaget ringde faktiskt under våran semestertripp. Jag valde att svara trots allt och tänkte stilla "nu jävlar". Snabbt som tusan presenterade tjejen som ringde sin agenda. Det var inte deras telemarketing företag som ringde och försökte sälja på mig något annat icke fungerande abonnemang. Utan någon lite högre upp, (gissar jag på med tanke på vad hon ville) hon hade fått nys om hur missnöjd jag var och undrade varför. Så jag förklarade för 70 11:e gången varför. När hon väl var införstådd i situationen erbjöd hon oss kompensation. Vad det blir för kompensation vet jag inte än. Hon var tvungen att prata med sin chef först. Så egentligen vet jag inte om hon ringde för att bara smöra lite, kanske för att försöka förbättra våran relation, eller om hon faktiskt var tvungen att prata med sin chef. Hon sa att hon skulle återkomma. Men än har jag inte hört något. Vid det här laget känner jag igen deras numner direkt. Så än väntar jag något irriterat på vad dom har att komma med. Jag hoppas det blir något riktigt bra.

Idag har vi köpt lösgodis för första gången på ganska länge. Det är rätt lustigt hur fort man blir less när man inte ätit godis i några större mängder den senaste tiden. Jag satte i mig 10 i rask takt. Sedan kom illamåendet krypande. Vi har inte allt för bra mathållning och är nog duktigare på att äta onyttigt än nyttigt. Så man kan ju tycka att 10 godisar inte borde åstadkomma så mycket. Men så var inte fallet. Nu tror jag att det kommer slinka ned några fler innan kvällen är över. Men jag tänkte vila magen lite före.

Jag har ganska nyligt blivit medlem i buzzador och har nu fått äran att buzza ut dove express intensivbalsam. Det ska vara ett återuppbyggande balsam som fungerar både som balsam och inpackning. Jag är mycket nyfiken på om det är så bra som det verkar, men har inte hunnit prova ännu. 10 små 50 ml förpackningar har jag fått att dela ut. Vill du ha en. Meddela mig så ordnar vi det. Sen så är ju förpackningen ganska söt. Om inte annat perfekt reseförpackning.


 

Det sägs ju att ett ord säger mer än 1000 ord. Det kanske ligger något i det. Avgör ni. Detta har vi roat oss med på senaste.

 

 

Vi har passat på att fynda lite i mammas förråd idag. Inte så lite heller. Mycket nöjd är jag över dagens skörd.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0