Eget rum

Vad hemsk och tragisk världen kan vara. Jag vet att hemska och tragiska saker händer varje dag hela tiden. Men när det smyger sig på så nära som vårat grannland Norge känns det extra jobbigt. Lite för att det är lättare att relatera, men mest för att det lika gärna kunde hänt här. Mina tankar går till alla anhöriga. Jag hoppas att han som gjort detta aldrig ser utsidan av en cellvägg igen.

För att inte grotta ner mig allt för mycket i det som hänt i Norge väljer jag därför att sätta punkt om det här.

Lillan har flyttat till eget rum idag. Vi har gjort i ordning hennes rum idag. Flyttat över sängen och satt upp lite tavlor och en lampa. Det är fortfarande lite pyssel kvar. Jag vill byta gardiner (men har inte hittat något som passar ännu), en sänghimmel skulle vara supermysigt och ändra om tavelväggen vi satt upp tidigare. Men det får bli senare projekt.

Egentligen hade vi kunnat flytta över henne till eget rum för ganska länge sedan. Hon har ju sovit hela nätter i flera månders tid nu. För hennes del spelar det nog ingen roll i vilket rum hon sover. Det har mest varit för min egen skull. För att slippa springa över till hennes rum mitt i natten bara för att hon har tappat tutten. Då har det varit smidigt att ha henne i fotändan av sängen. Men det är alltså slut med det nu. Jag hoppas att det inte blir allt för många nattliga joggingturer över till henne.
Lite känns det i mamma hjärtat med. Stora tjejen har flyttat till eget rum. Men det kommer bli bra. Sen fick vi helt plötsligt dubbelt så stort sovrum nu när spjälsängen är borta (lite smått överdrivet kanske, men det känns nästan så).

Annars då.... Jo, igår hängde vi på Nydala med syrran och söner. Vi avslutade dagen med grillat hos oss. Super trevligt. Syrran hade extra trevligt på vägen hem då hon dränktes i skyfallet före åskan. Samma skyfall som gjorde ett tappert försök att ta kol på mina pelergoner. Det lyckades.... nästan.


Förutom att vi fixat till lillans rum har vi hälsat på S idag. Hon bjöd på middag. Det är väldans skönt att slippa laga mat själv. Det kommer bli mer sånt i veckan. Det gillas starkt.

Pass upp på bildregn.







Kommentarer
Postat av: jenny O

Haha, Våran lille flyttade oxå till sitt rum idag!

Har tänkt det länge men mitt i semestern med alla olika ställen man nattat på kändes det inte rätt:)

2011-07-24 @ 21:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0