Vi tar en till :)




Gubben är på jobbet och lillan sover, börjar känna mig lite rastlös och kommer på den briljanta idén att skapa en till blogg. En för mig som handlar om mig och mitt liv, mina tankar och funderingar om allt och inget.

Att bli förälder gör att man skapar sig ett helt nytt liv. Inget är som det var innan. Jag anpassar mig hela tiden efter lillan, hon bestämmer allt. Nu är hon ju ett fantastiskt snällt barn som sover nästan hela nätter och är glad för det mesta på dagarna. För att hålla mig sysselsatt så hittar vi rätt ofta på saker på dagarna. Idag hade jag bestämt att vi skulle gå på öppna förskolan för första gången. Den gruppen som var för barn 0-8 månader. Så vi packade oss i väg hela familjen och mötte upp Therese och Fanny och gick dit. Väldigt mysigt men måste säga att jag känner mig väldigt ovan med allt det "barnsliga" som följer med att skaffa barn. Vi skulle nämligen ha en liten sångstund (och då har jag väldigt nyligen anmält mig och lillan till babysång som börjar om några veckor) och inser rätt fort hur pinsamt jag tycker det är att sitta och sjunga (kraxa) barnsånger som jag inte kan :P Man kunde kanske tycka att det räckte så första gången jag är där, men nej vi ska dansa i ring med dom små också. Självklart gör jag det men känner mig väldigt, väldigt dum och fånig. Vad gör man inte för sin ängel. Vi får nog ta och öva på öf varje vecka fram tills babysången börjar så jag känner mig lite mer bekväm där.

Varannan vecka jobbar älskling eftermiddag. Vilket innebär att han börjar 16 och slutar 24. Jätte bra att han är hemma på dagarna men det blir sjukt tomt på kvällarna. Jag är rätt duktig på att hitta på saker på dagarna, men på kvällarna vill man ju vara hemma och varva ner. Så därför brukar jag försöka ladda upp med filmer / serier som jag misstänker att han inte vill se och roa mig med det. Blir rätt långtråkigt i längden men det finns inte så mycket annat att hitta på så det får duga. Jag har ju sett reklam om den nya dockusåpan konferensresan som går på kanal 5 och måste säga att den är väldigt rolig. Ser fram emot nästa avsnitt. Inser nu i skrivandes stund att jag just har missat den andra nya dockusåpan sommar i Sverige som jag hade tänkt se. Får hoppas dom laddar upp den på play rätt fort så jag kan se den lite senare ikväll.

Så efter en massa bök och stök i photoshop (som jag absolut inte är någon stjärna i) så lyckades jag få en samlad bild på oss alla i familjen. Under tiden har lillan passat på att vakna och nästan ålat sig ur stolen. Jag misstänker att hon börjar bli rätt hungrig så det är nog dax att se till hennes behov.

Bye for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0