Trötter



Jag tycker det är fascinerande att jag som ändå får sova så mycket är / blir trött vid den här tiden. I natt somnade lillan 23.30 och jag ungefär en halvtimme efter. För att gå upp och amma runt 6 och sen gå och lägga oss och sova till 11.. Problemet för mig kan alltså inte vara att jag sover för lite utan för mycket. Det är det enda vettiga jag kan komma fram till. Inte för att jag är så mycket piggare dom dagar jag ställer klockan och går upp tidigare än jag är van. Eller så är det bara den årstiden att man är trött för det mesta. Kan iofs bero på att jag är livrädd för att få mjölkstockning så jag klär mig varmt som fan hela tiden och sen har vi det nog rätt varmt inne i lägenheten med.

Idag har varit en supermysig dag. Vi tog en liten promenad till banken lillan och jag, vi tajmade så bra så vi kom hem samtidigt som älskling kom hem från jobbet. Stackarn, slitit hela dagen på jobbet för att komma hem och städa - varför får man alltid panik och måste städa så fort någon ska komma och hälsa på. Är det så svårt att städa för sin egen skull? Nu är både jag och älskling väldigt bra på att plocka undan efter oss. Så dom värsta ytorna här hemma brukar vara vardagsrumsbordet och köksbordet. Det går rätt fort att rensa när det behövs. Tvätta gör vi för det mesta på onsdagar med och idag var inget undantag.
Jag kan verkligen inte begripa politiken i den här förbannade tvättstugan, var och varannan gång jag har bokat tvättid är det kläder kvar i torkskåp och eller tumlaren. Jag har tom fått plocka ut blöta tvättade kläder ifrån maskinerna för att idioten före inte har vett att hämta sina kläder. Jag kan inte begripa hur människorna här är funtade som tycker att det är ok att lämna kläderna hur som helst. Vissa gånger har jag lust att bara kasta ut allt i trapphuset för att idioterna ska fatta att man inte gör så... men hejdat mig i sista sekund och kastat det på arbetsbänken inne i tvättstugan istället. Hade jag kunnat luska ut vem det är hade jag gått dit och sagt några väl valda ord. Men dom fegtvättar  - bokar ingen tid utan tar bara en ledig. Idag var det något ljushuvud som tyckte att vi hade tvättat klart och helt enkelt bara satt in två maskiner och börjat tvätta  - PÅ VÅRAN BOKADE TVÄTTID. Hade lust att sätta mig och vänta tills fanskapet dök upp och skälla ut honom / henne ordentligt. Vi hade iofs tvättat klart, men jag hade fortfarande saker kvar i torkskåp och tumlare. Det kunde ju lika gärna varit så att jag var tvungen att åka iväg och göra något snabbt för att senare komma tillbaka och fortsätta tvätta. Om människan iaf hade haft vett att komma hit och fråga om det var ok ifall hon / han satte igång en maskin. Men att helt enkelt bara ta maskinerna när jag har bokad tvättid tycker jag är förbannat fräckt! Ska jag måsta bli en moralkärring över den här tvättstugan, eller kanske räcker med några arga lappar.......

Cilla och Nils kom förbi på kaffe och kladdkaka. Jätte trevligt. Det är så kul att hon tog kontakt med mig igen efter hon sett i tidningen att vi fått barn. Hon är nog det närmaste jag skulle kunna kalla barndomskompis jag har nu eftersom jag inte umgås med någon ifrån sävartiden längre. Eller längre, det blev bara så när vi flyttade från sävar till stan. Mitt under städet kom jag på att jag skulle baka en kladdkaka - bästa och snabbast bjudkakan man kan baka enligt mig. Som tur var kom jag på att jag ville göra något lite annorlunda och letade fram ett recept på en vit kladdkaka med blåbär. Cilla hade också bakat en kladdkaka som hon hade med sig :) Den vita med blåbär blev för övrigt jätte god, recpetet hittade jag här http://www.matklubben.se/recept/vit_kladdkaka_med_blaabaer_5873.html enjoy ;)

Nu har lillan vaknat ska ta och ge henne nattamat och sen lägga henne och mig.

God natt..

Kommentarer
Postat av: Cilla

Tack själv för en jättetrevlig kväll! Det får vi ta och göra om =)

Kram! /C.

2011-01-27 @ 08:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0