Jeans leggings



Jag brukar för det mesta lägga fram kläder som lilan ska ha på sig, det första jag gör när jag kliver upp. Detta eftersom vi inte brukar byta från hennes pyjamas förrän jag har ammat andra gången på morgonen. Hon är rätt sölig och det är bättre att pyjamasen får ta det än kläderna hon ska ha resten av dagen. Idag hade jag valt ut en jätte söt pippi body och ett par jeans leggings. Men min sambo tycker inte att det är "rätt" att bara ha leggings och body. Utan hon måste han en tunika / klänning över. Varför frågar jag då - jo för att det ser ut som pojkbyxor. Då blir jag lite fundersam. Vi har ett gäng jeans till henne i bagy stil, det är enligt mig mycket mer pojkigt än jeans leggings. Nu är ju smaken som baken och det är ju bra att man inte tycker likadant hela tiden. Så därför undrar jag (inte för att jag tror att det är någon som följer denna blogg redan, men om det finns en eller två) vad tycker ni, är det pojkigt eller flickigt med jeans leggings? Är det ok att ha leggings till en body?



Hundarna har ju tagit det här med att det kommit en liten till i familjen väldigt bra förhållandevis. Dom är iofs vana att slåss för uppmärksamhet då dom en period i livet levt med två till hundar (4 sammanlagt varav en jätte stor, och ja det var som ett mini zoo hemma då). Så en bäbis var inte så stor omställning. Än så länge är hon ju så liten så hon inte bryr sig om dom. Hon kan titta lite och fundera men har inte gjort några försök till att slita tag i det lilla hår dom har. Vad jag kan se har dom inte visat mer tecken på svartsjuka annat än att dom (eller mest Gizmo) tar varje tillfälle att komma nära. Sitter jag bara med tangentbordet i knäet är det fritt fram eftersom han tycker det är självklart att han ryms också. Sitter jag med gravidkudden med lillan på och ammar har han numera förstått att han inte ska lägga sig på kudden han med utan han tränger ner sig så nära det bara går utan att hamna på. Jag tycker att det är fantastiskt att dom förstått att hon har kommit för att stanna, och att dom ska vara väldigt försiktiga i närheten av henne. För det är ju omöjligt att ge dom lika mycket uppmärksamhet nu som innan hon föddes. Så gulstjärnor i kanten för våra fantastiska hundar.



Nä, hundarna vill ha mat och lillan ska krypa i sin pyjamas.

Bye for now.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Tjooohoo!

Klart man följer bloggen Lotta ;)

Jag tycker att de inte spelar nån roll om man är flicka eller pojke till leggings, samma sak me pösigare jeans som du nämner. Barn ska kunna ha vad som helst egentligen. Och en body till leggings...HEEEELT OKEJ :) Blir mer vardagligt då :) Tunika och klänning kan man ju ha till tillfällen då man åker å hälsar på nån eller liknande :) När man vill va extra fin ;)

2011-01-19 @ 20:53:47
URL: http://frokenstens.blogg.se/
Postat av: micke

Det jag tyckte var bara att det såg lite konstigt ut,,Tror inte tjejer skulle stoppa t-shirten innanför leggingsen :) MEN nu är det barn vi pratar om och då fungerar allt :) var bara att jag tyckte det såg lite skumt ut just då.Visste inte att det skulle bli sån grej av det, förlåt.

2011-01-20 @ 10:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0