Födelsedagsfika och storhandling



Jag hade tänkt gå på öppna förskolan med lillan idag. Men då bjöd Jennie oss på födelsedags fika så det fick bli det istället. Jag ställde klockan, eftersom vi brukar gå upp vid 11 och det tar minst 2 timmar innan jag får mig hemifrån. Jag hann rasta hundarna, ställa om motorvärmaren, äta frukost och dricka en kopp kaffe innan lillan vaknade, då var klockan nästan 11 :D Så en väldigt lugn start på dagen. Jag insåg idag hur otroligt fort tiden går. När vi åkte från Jennie så sa hon att om inte annat så ses vi ju på babysången nästa tisdag. Va tänkte jag är ju länge kvar till februari - flera veckor :P Men det är det ju inte. Det är första februari på tisdag. Kommer ju bara smälla till så är lillan 1 år och jag ska börja jobba igen.... Vi hade jätte trevligt hos Jennie och Ebba, hon bjöd på jätte god smörgåstårta. Det tackar vi för :D

Eftersom älskling fick lön idag och vi har ett väldigt tomt kylskåp nu tänkte jag att det är lika bra att storhandla direkt.  Först skulle vi till Willys eftersom dom har familjevecka och jätte bra pris på blöjor. Så vi tog en vagn och började plocka på oss lite varor. Tills vi kom till blöjorna. Men fick köpa 3 paket till priset av 2. Men vad besviken jag blev. Dom hade ju bara byxblöjor. Eftersom lillan är så liten fortfarande är det inte lönt att sätta på henne en byxblöja. Dom förpackningarna är det dessutom mycket färre blöjor i. Så vi struntade att handla där alls. Irriterande när sånt händer. Dom lurar dit en för någon bra rabatt och sen finns inte ens den produkt man vill ha. Jag misstänker att alla inte tänker som mig utan handlar där ändå bara för att dom är där. Det gjorde inte jag, vi handlade allt på maxi istället. Där hade jag fått 30 % på blöjor via min personliga rabatt och avslutade med middag på mac donalds. Så nu har vi välfylld kyl och frys och behöver förhoppningsvis inte stödhandla allt för mycket den här månaden.



Tänkte passa på att tipsa om en tävling när jag ändå är gång :)

Tipsa & vinn

Just nu kan du vinna ett presentkort värd 300 kr på www.fiaz.se


Allt du behöver göra är att…

 

  • Om du har blogg:

Lägg upp bilden & skriv om tävlingen i din blogg där du tipsar dina läsare till att också vara med i tävlingen (och därefter mejla [email protected] med länken till din blogg)

 

  • Om du inte har någon blogg:

Mejla minst fem vänner där du bifogar bilden och tipsar dina vänner om att delta i tävlingen i mejlet (skicka samtidigt mejlet till: [email protected] )



Bye for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0