Blöjhinken



Man fick ju med en blöjhink med babypaketet från barnens hus (eller babyproffsen om man väljer att hämta det där istället). Det man får hämta ut i slutet av graviditeten som innehåller lite olika prover av diverse produkter som eventuellt kan vara bra att ha när man har bebis. Mest tyckte jag det var reklam. Det var ju blöjhinken jag var ute efter. Jag förstår att dom delar ut dom gratis, för påsarna som man ska ha i är svindyra! Jag skulle aldrig ha köpt den hinken. Nu har jag den ju redan och tänker att då är det väll lika bra att jag använder den (jag misstänker att det är därför dom delar ut dom gratis). Det följde med en dosa med påsar när man fick hinken och den använde vi ju upp nästan på en gång. Jag insåg snabbt att vi kommer bli ruinerade om vi slänger allt i hinken så det slutade med att vi ställde undan hinken och helt enkelt bara hängde upp en påse på skötbordet där vi har slängt alla hennes blöjor. Visst det fungerar hur bra som helst nu när hon bara ammar eftersom bajset inte luktar illa. Men snart är lilla fröken hela 4 månader och ska börja med smakportioner av barnmat, har även tänkt börja med gröt då. Jag vet att bajsblöjorna inte kommer lukta sommaräng då utan att vi måste börja använda blöjhinken. Vi har inte plats för skötbordet inne på toan utan det står i hennes rum. Detta innebär att börjar det lukta illa där så luktar det illa i hela lägenheten. Just nu har barnens hus faktiskt 100 kr rabatt på refillen så jag tvingade med hela familjen dit idag eftersom jag misstänkte att erbjudandet skulle sluta gälla imorgon. Fyi så hade jag rätt. Det var sista dagen idag så det var tur vi åkte förbi där. Så nu har vi 3 dosor med påsar och jag kommer bara slänga bajsblöjor i hinken, resten i påsen jag har hängandes på skötbordet för att få dom att räcka så länge som det bara är möjligt. 299 ordinarie pris för denna. är inte det hutlöst?



Det är så härligt att det har varit plusgrader flera dagar i rad nu. Eller bortsett från stormen igår, den var allt annat än härlig. Det får gärna fortsätta så här hela februari med :) Det tror jag förvisso inte, utan det kommer säkert bli tvär kallt igen. Men det är super att få lite försmak på våren. Humöret blir bättre och man känner sig inte lika trött.... gud vad jag längtar till våren / sommaren nu. Slippa bylta på sig fjorton lager kläder. För även om det är 0 grader klär jag mig som att det skulle vara -10. Jag resonerar som så att det är bättre att ha ett lager för mycket som man kan ta av än ett lager för lite :)

Ska passa på att göra lite middag medans lillan fortfarande sover.

Bye for now.

Kommentarer
Postat av: Ankan

Jag sa exakt samma sak om blöjhinken. Vi har satt vanliga ica-påsar i den (i liksom nederdelen. Funkar klockrent!

2011-01-30 @ 17:41:48
URL: http://www.annasfamilj.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0