Vi vann

Jag vet inte om det är riktigt rätt uttryck. Men vi fick faktiskt reklamera sorround systemet och byta det mot en sorrund förstärkare istället. Kors i taket. Som jag har bråkat med Media Markt om detta. Idag kände både jag och älskling att det fick vara nog. Vi hade faktiskt sparat kartongen eftersom vi hela tiden varit så missnöjda och tanken att lämna tillbaka skiten har legat rätt nära. Men det har hela tiden kommit annat i vägen så det har inte blivit av. Efter samtalet dit igår blev jag rekommenderad av tjejen jag fick prata med då att helt enkelt åka dit med det. Så i morse packade älskling ner allt och vi tog en tur dit. Föga förvånad blev jag att dom faktiskt tog tillbaka det 3 månader gamla systemet utan att vi faktiskt behövde bråka särskilt mycket. Jag körde min vanliga surkärring stil och det fungerade :D Så nu är vi stolta ägare till en yamaha surround förstärkare istället. Det enda som saknas är en center och högtalarkabel till subben. Sen kommer vi har bäst ljud i det här huset - kanske tom hela kvarteret. Så nu är vi kompis med Media Markt igen och kan glatt rekomendera dom till den som bryr sig.

Annars idag har lillans farfar hälsat på. Dom bjöd på semlor. Nu är det så att jag inte tycker om semlor. Men tanken var ju god iaf. Tur jag hade köpt delicatos latterullar (eftersom ica har bra pris på dom nu) så jag kunde äta det istället. Vi har även hunnit förbi klädhuset och införskaffat nya kläder till lillan. Jag är så köptorsk att hälften vore nog. Det räckte med att jag bläddrat igenom deras reklamblad till frukosten i morse så kände jag att jag tvunget måste dit. Dom hade nämligen halva priset på utvalda Milla (Alfons Åberg för er som inte visste det) kläder. Hon fick även en pyjamas. Allt i strl 80. Jag räknar med att hon kommer kunna ha det till sommaren. Skulle inte förvåna mig om hon stannar helt i växten och alla fina sommarkläder jag köpt i strl 80 kommer passa lagom till nästa vinter....



Igår kom T och hälsade på med Änzi. Lillan har aldrig träffan en så stor hund innan så vi var lite osäker på hur hon skulle reagera. Det gick jättebra. Jag tror Änzi var minstl lika nyfiken på lillan som lillan var på henne.


Som vanligt åkte karmean fram (min äskade kamera - ju mer jag använder den dersto mer inser jag att jag vill ha en värre). Love it, love it, love it.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0