Vårväder :)

Jag ställde mig på vågen igår för första gången sen vi kom hem från bb (var mest intresserad av hur mycket jag tappat efter förlossningen då). Nu är jag nere på min matchvikt igen. Skönt att veta. Jag har iofs misstänkt det eftersom jag numera kommer i alla mina gamla kläder. Beach 2011 here i come. Även om jag förmodligen kommer stå fullt påklädd i skuggan och vagga barnvagn. Men det kommer kännas jävligt bra.

Idag har det ju varit helt fantastiskt väder. Det tar verkligen fram vårkänslorna. Älskling jobbar em i veckan och då börjar han 4. Så vi packade ihop hela familjen och tog en promenad ner till stan. Vid Hamnmagasinet har dom bygt en snöborg / slott och en drakrutschkana. Supermysigt. Jag funderade innan vi gick om jag skulle ta med mig min systemkamera. Men bestämde mig för att det blev för klupmigt. Det ångrade jag direkt vi kom dit. Lilla kompakt kameran gör det inte alls rättvisa. Men den fick duga (var ju det enda jag hade med mig). Älskling åkte båda rutchkanorna medan lillan sov i vagnen. Tom hundarna tyckte det var härligt ute - då är det bra väder. Dit kommer vi definitivt gå igen om vädret håller i sig.






Ikväll väntar vi besök av L. När älskling jobbar em blir kvällarna rätt ensamma så superkul med sällkap. Om än bara en liten stund. Därför har jag bakat en kladdkaka kvällen till ära. Hon ska inte behöva komma utan att jag har något gott att bjuda på - bullmamma som jag låtsas att jag är. Måste åter igen påpeka hur nöjd jag är över min kamera. Kakan ser ju bara såååå god ut. Får hoppas att den är det med...

 

Lillan vägrar fortfarande äta burkmat. Av alla dess slag. Jag har provat nästan allt nu. Potatis/majs och potatis/morot åt hon förut. Det går inte alls nu. Jag har provat bara majs och bara morot det går inte heller. Jag har en burk morot/palsternacka i kylen som är oöppnad. Men jag misstänker att den åker ut med. Inte ens aprikos/päron gick. I gröten går fruktpuréerna jättebra. Hon äter både mango, katrinplommon och imorse aprikos/päron blandat med gröten. Blåbär gick inte, hon åt inte ens gröten med det inblandat (kanske lika bra, blir rätt dryga fläckar av blåbär). Jag som har planer att sluta amma när hon är dryga halvåret. Kan bli rätt svårt om hon vägrar äta burkmat. Någon som har något bra tips på hur jag kan få henne att äta. Det går inte att muta henne med fruktpuré efter, hon tycker ju inte det är gott heller.... Jag håller tummar och tår att 6 mån maten faller henne i smaken...

 


Kommentarer
Postat av: micke

Kakan ser som vanligt sjukt god ut...Fast hälften av kakan vet vi ju vem som kommer att äta upp.Härliga bilderna vart!!! Tänker på er mina snyggingar :) puss

2011-02-28 @ 17:11:11
Postat av: Jennie

Hej vännen!

De där me lillans matvägran kanske har nåt me tänder å göra? Eller hur länge har hon vägrat mat? Den burkmat som du ger henne är den lätt-äten..? Alltså inte nå tuggmotstånd? Kan va så att maten inte intresserar henne för att de känns som typ "luft". Hon vill känna maten i munnen..prova mosad banan om du inte gjort de redan. Kan funka..kan inte funka :) Du vet..bebisar är luriga ;)

2011-02-28 @ 20:16:01
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0