Storhandling lönefredag

Idag tog jag och lillan sovmorgon och vaknade kvart över 11. Mycket skönt. Jag vet att jag egentligen borde ställa klockan och gå upp tidigare. Men det är så skönt att ligga kvar och dra sig. Särskilt när jag har lillan med mig i sängen. Jag söver alltid henne i hennes säng. Sen brukar hon vakna runt 7 för att hon är hungrig. Efter amning lägger jag henne i våran säng. Inte för att jag måste utan för att vi (jag och älskling) tycker att det är så sjukt mysigt. Sen kommer det säkert tillbaka och biter oss i röven en vacker dag. Men då får det bli så. Nu vill jag inte ha det på något annat vis. Jag bestämde mig redan igår kväll att ställa in turen till HM idag eftersom vi ändå skulle till Maxi och storhandla. Kändes bortkastat att först köra till Strömpilen för att sedan köra hem och hämta älskling och sedan åka tillbaka dit. Det skulle dessutom bli alldeles för stressigt. Det är nog tight planerat som det är idag.

Älskling slutade 2 och då skulle vi packa oss iväg till Maxi för att storhandla för att sedan åka förbi stan och plocka upp 2 pizzor på vägen hem och vara hemma till 17. Då våran tvättid började. En dag som denna när alla fått lön. En tid då många slutat jobba. Jag tror aldrig jag varit på Maxi då det varit så mycket folk. Jag är evigt tacksam för självscannings systemet som dom har eftersom det ändå gick sjukt smidigt och relativt fort. Även om det var bökigt att ta sig fram med barnvagn och kundvagn. När det är så mycket folk verkar vettet gå ur. Folk lämnar vagnarna i vägen och ställer sig i bredd och pratar på extremt idiotiska ställen och vägrar flytta sig. Pizzan beställde vi på väg från Maxi så den var klar när vi kom dit. Jag gissar på att den varit klar ett tag då den var närmare ljummen då vi kom  hem. Jävla trafik. Det är ingen hit att ta sig någon stans med bil i den här staden en lönefredag runt 17. Sjukt mycket trafik. Alla är stressade och vill hem. Det är snorhalt. Ibland önskar jag att jag var polis så jag kunde sätta dit alla jävla nötter som sitter bakom rattarna!

Förmiddagen spenderade jag och lillan med att ringa platsansvarig för dagisplatser och reda ut hur det fungerar. Vi ringde även Media Markt som fortfarande inte återkommit om vårat skit surround system. Det var 2 veckor sedan jag pratade med säljaren och han lovade att återkomma på mådagen veckan efter. Jag har inte hört något än. Min telefon är på dygnet runt så han skulle inte ens kunna ljuga och säga att han ringt fast han inte gjort det. Riktigt dålig service. Jag har tappat lusten att köpa något mer där.

Efter det passade jag på att knäppa lite bilder på lillan. Hon är så söt när tungan åker ut då hon är riktigt koncentrerad.



Ikväll ska vi roa oss med att betala räkningar (alltid lika kul). Denna månad kommer vi vara extra fattiga. Det känns sådär. Sen lät det som att T skulle komma förbi. Jag håller dessutom på att tvätta nu och det kommer jag roa mig med större delen av kvällen. Vad hände med fredagsmys?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0