Städdag



Efter en helvetes helg så mår vi alla förhållandevis bra idag. Lite uttömd på kraft eftersom vi knappt ätit något på hela helgen men annat än det mår vi bara fint. Jag tycker det är små jobbigt när man är "frisk" men kan smitta. Helst ska man inte röra sig utanför hemmets väggar. Igår gick det bara fint eftersom vi var så slutkörda. Det var tom skönt att bara få vara hemma och göra så lite som möjligt. Idag är det lite tvärt om. Jag börjar klättra efter väggarna snart. Så för att säkerställa att alla bakterier försvunnit (och dränera lite överskottsenergi) tog vi en städdag. Älskling började när han klev upp (säkert 2 timmar före mig) med att diska och göra fint i köket. Så det var bara för mig att dra fram diskborsten (jag använder för att rengöra toan - tycker det är såååå äckligt) och trasan och gå lös på toaletten. Nu hoppas jag att jag har så pass starka rengörings medel att det tog död på dom bakterier som huserat där. För vi vill inte bli sjuka igen. Älskling tog damsugaren och jag damvippan (mycket rättvis fördelning) så nu är det nog så rent det kan bli här.
Jag satte mig tom ner och googlade sätt att råda bot på tvättmaskinen en gång för alla. Det vanligaste tipsen verkar vara ättiksprit. Så jag försökte handdiska ur tvättmedelfacket, den som tillverkat det måste ha slagit huvudet i något väldigt hårt innan, eftersom skiten inte går att plocka isär. Det gick alltså inte att handdiska särskilt bra. Den ligger därför i diskmaskinen just nu i hopp om att den kanske kommer åt bättre där jag inte gjorde det. Sen ska jag köra en tom maskin på det varmaste som går med ättiksprit så får vi se om det blir bättre.

Eftersom vi legat hemma hela helgen - vi har iofs inte ätit annat än blåbärssoppa och druckigt vatten. Men kylskåpet ekade rätt tomt redan innan vi blev sjuka. Så var vi tvugen att ta en snabb promenad till ica. Jag försökte att inte kladda på något i onödan för att undvika att smitta någon annan. Passade på att införskaffa ättiksprit då med (inget jag normalt har i skafferiet). Kollade även om dom hade galltvål då jag hört att det ska vara bästa fläckborttagaren. Det hade dom inte - kanske finns på maxi, annars vet jag att dom har på barnens hus.

Efter alllt detta pyssel känner jag mig fortfarande lite rastlös. Men jag tror det mer beror på att jag inte varit hemifrån (annat än ica) sedan i torsdags - eller jo en promenad med syster på lördagen innan jag blev dålig. Som vanan är nu brukar vi ha fullt upp på vardagarna. Nu är vi beordrade att stanna hemma till torsdag (om vi inte blir sjuka igen) för att säkert inte smitta. Jag var tvungen att ringa våran bvc sköterska för att säkerställa.

Babysången vart ändå inställd idag eftersom instruktören var hemma med sjukt barn och på förräldragruppen är det sjukt dålig uppslutning på hur som helst. Förstår inte hur man kan skapa en föräldragrupp som träffas en gång i månaden. Enda anledningen jag kommer ihåg är för att jag lagt in alla träffar i kalendern jag har i mobilen. Jag har ingen annan så går mobilen sönder har jag inget liv. Hade förövrigt glömt bort att det var idag tills min mobil påminde en timme innan det skulle börja.
Nu återstår det att se om det blir någon öppna förskola på torsdag, vi håller tummar och tår.

Avslutar med lite bilder på mina älslingar <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0