Punka

Idag väckte jag lillan 10 i 12. Kan en bebis sova för mycket? Nu klagar jag absolut inte. Det är ju underbart att få sova så mycket. Men en liten oro ligger allt och gnager ändå. Iofs sover hon ju nästan inget resten av dagen istället. Jag försöker intala mig att det är därför hon sover så bra på natten.

Jag fick mail på bilder som Jennie tog på babysången igår. Extra nöjd blev jag över den här bilden på lillan. Tyckte den var super fin ;)



Inatt trodde jag att jag fått tillbaka magsjukan. Blev tvärdålig när jag skulle gå och lägga mig och låg och vred och vände mig i närmare 3 timmar innan jag tillslut var tvungen att springa upp på toa. Sen var det bra och jag fick äntligen somna. Så jag var rätt orolig när jag satt och slevade i mig frukost i vanlig ordning imorse. Jag tänkte - det får bära eller brista. Det lär ju mäkas rätt fort om jag är magsjuk igen eller om jag bara ätit något dåligt. Jag har nu konstaterat att jag förmodligen bara ätit något dåligt och därför blev dålig i magen. Eftersom den inte krånglat något mer under dagen. Dock höll jag mig hemma halva dagen i förebyggande syfte eftersom jag då inte var säker på vad jag hade. Jag har dessutom varit utan bil idag då älskling tog passaten till jobbet eftersom det är punka på saaben.

När han kom hem från jobbet, duktigt trött och utarbetad. Hade jag redan bestämt att vi skulle åka och kika på ett hus i Obbola. Det var en öppen visning men man var tvungen att meddela att man skulle komma till mäklaren. Detta visst iofs älskling om då han var med när jag anmälde oss. Men han var inte alls lika peppad idag som när vi anmälde intresse. Antagligen för att han jobbat hela veckan och förmodligen är utslut. Medan jag suttit hemma och gjort inget hela förmiddagen och mer eller mindre klättrar efter väggarna när han kommer hem. Så vi packade oss iväg till Obbola. Huset var inget för oss men jag måste säga att det är rätt kul att fara och bara kolla. Vi har fått upp suget nu... det kan bara sluta illa....

Efter vi varit där skulle älskling ta lös det punkterade däcket så vi kunde lämna det till bildoktorn. Så han kan trolla fram ett helt däck. Så vi får två bilar igen. Enkel mattematik. Tyvärr är inte snö det bästa underlag man kan ha under dom extremt taniga domkrafter som finns i alla bilar. Efter 4 försök lyckades han äntligen få lös däcket. Då extremt irriterad  - ni vet hur det är med gubbarna när saker inte fungerar som det ska på en gång (ska jag säga, tror nästan jag är värre). Medan han lämnade däcket passade jag på att smita in hos Schepi för att spåna lämplig tattuering. Det gick sådär. Vi började prata om en massa andra saker istället. Jag och älskling ska åka dit ngn dag i veckan och sätta oss ner med honom så han kan rita upp lite förslag på plats. Idag hade jag inte tid att stanna särskilt länge. Ska bli riktigt kul. Då passar jag på att boka tid för jag tvivlar inte på att han kommer hitta på något riktigt snyggt.

Det här betyder att jag är utan bil imorgon med. Så brudar (Jennie och Jenny) jag kommer inte på öppna imorgon. Tror jag tar en promenad in till stan istället.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas det löser sig med bilen! Själv tog jag bussen, för 1a gången. Börja med att jag missa bussen jag skulle ta.Hoppa på en annan, hamna bakom universitetet och kom till öf kl 14:)

2011-02-24 @ 17:39:57
URL: http://paandrasidanstaketet.blogg.se/
Postat av: lovisa

fin header:)

2011-02-24 @ 18:14:25
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Siolia

Jag har ingen bil, så tur de :)

Hoppas du får en bra kväll <3

2011-02-24 @ 18:46:34
URL: http://siolia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0