Ny dörr

Jag fick ett il igår och tänkte jag skulle snygga till bloggarna lite. Jag är ju rätt ny på hela den här blogg grejen och kan ju egentligen inget om CSS eller HTML Så jag satte mig och googlade hur man bytte bild. Den bästa instruktionen hittade jag faktiskt på youtube av alla ställen. Den tjejen tipsade även om 2 andra bra saker - hur man ändrade bakgrundsfärg och hur man tog bort bloggnamnet. Så jag följde hennes råd och voilà. Jag vet inte om det blev så "snyggt" men bra mycket mer personligt :D Jag är nöjd och det är ju huvudsaken. Lillans blogg ändrade jag bara tema på. Var mycket bökigare att få in en bild där så la ner det rätt fort.

Kl 8.00 kom en hantverkare och ringde på våran dörr. Hela huset ska få nya mycket bättre ytterdörrar och det var våran tur idag. Kändes väldigt tidigt för mig som är van att smyga upp runt 11. Nu gick det ändå inte att sova medan han höll på att skruva - borra - spika så det hade inte spelat någon roll om jag lagt mig igen. Den nya dörren är nog närmare dubbelt så tjock som den gamla och släpper inte igenom fullt lika mycket ljud från trapphuset. Vi har numera en postlåda utanför dörren vilket är till fördel när man har hundar (läs Gizmo) som skäller varje gång posten kommer. Bra initiativ av hyresvärden.

Annars idag har vi gjort - inget. Det är fascinerande hur jobbigt det kan vara att måsta vara hemma när man är sjuk. Vi har ju varit hemma hela veckan och jag har i stort sett klättrat efter väggarna varje dag. Så det logiska vore ju att vi idag som är första dagen vi "får" röra oss bland folk utan att riskera att föra med oss magsjukebaciller - skulle flänga både hit och dit. Men icket. 20 minus är inte en behaglig temperatur. Med tanke på att jag har typ 5 lager kläder på överkroppen när jag ska ut i 10 minus, hur mycket skulle inte behövas om jag ska ut i 20 då? Lika bra att vila upp sig några extra dagar. På lördag är vi bjuden på dop - där jag även ska agera fotograf det får räcka som action denna vecka. Tror även att jag i ett svagt ögonblick meddelade pappa att vi skulle hälsa på där på lördagen med, det var innan jag isåg att dopet var på lördag inte söndag som jag av någon anledning fått för mig. Fördelen är att vi får dubbelt så mycket fika och det är inte så bara ;)

Sen vill jag sända dagens usch (kolla jag kan stava det rätt med) till bredbandsbolaget som har driftstörningar hela tiden. Idag mellan 15 - 18, sjukt irriterande när man är mammaledig och hemma. Det är ju datorn jag roar mig med den tid lillan inte kräver. Det här är nog kanske 7,8,9:e gången detta hänt sen vi flyttade hit förra sommaren. Har inte varit med om ett bredband med mer driftstörningar. Tom com hem var bättre när jag hade dom och dom är fullständigt värdelösa. Fy, fy, fy på bredbandsbolaget. SKÄRPNING!

Fick nya kläder till lillan idag. Eller nya är dom inte, bättre begagnade me and i kläder som jag införskaffat från tradera. Några storlekar större än hon har nu men ack så fina. Dom kommer bli välanvända.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul med tradera, det är du som fick mig att börja:) Men jag har en sak emot mig, tävlingsinstinkten! Man får lägga band på sig....

2011-02-18 @ 10:25:36
URL: http://paandrasidanstaketet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0