Mary Kay



Nu snöar det igen... tar den här vintern aldrig slut :(

Så mycket för vårat fredagsmys igår, älskling med sällskap såg löven matchen på nätet - den började 3. Till det drack dom lite öl och lite sprit. Sällskapet åkte hem runt 19 och älskling slutade dricka ungefär då. Det hela resulterade i att han somnade ungefär 20 minuter in på melodifestivalen och sen sov han tills jag nattat lillan runt halv 12 snåret. Då han bara mumlade lite och kravlade ner i sängen istället :P Men söta var dom ;)



Köttermometern var ett mycket bra köp, maten blev jättegod :D Den kommer jag definitivt använda fler gånger. Väl spenderade 20 kr.
Stavmixer å andra sidan åker tillbaka till elgiganten. När jag i godan ro satt och åt frukost i morse såg jag i media markts reklamblad att dom sålde en stavmixer på 500 w för lika mycket (eller lite beroende på hur man ser på saken) som jag betalade för min på 280 w. Den åker tillbaka och förhoppningsvis har dom samma som den från media markt (eftersom dom har lägsta pris garanti blir dom tvungen att prismatcha) så jag kan byta den där och slippa köra ända bort till Klockarbäcken. Ja - jag har klippt ut annonsen för att bevisa vad den kostar där ;) Inte för att jag vet hur mycket jag kommer använda denna mixer (har ju inte behövt någon hitils). Men rätt ska va rätt.

Idag har jag haft en Mary Kay hudklass hemma hos mig. Tack Clairy för väl genomförd klass och tack Elise, mamma, Thereze, Cilla och Sandra för att ni deltog. Jag har haft en jätte trevlig dag.
Fick jag en anledning att baka den vita kladdkakan med blåbär igen, den är riktigt god :D Blev tom lite över - perfekt kvällsfika.
Vi har verkligen haft fullt hus idag, jag tycker att det inte borde vara så krävande när man är hemma. Jag har dessutom inte behövt ta hand om lillan eftersom älskling eller mamma tagit henne. Alla kommer ju hit, det enda jag behöver engagera mig i är att vara trevlig och en bra värdinna. Men se så är det inte. Jag är helt slut i huvudet nu känner jag. Det skulle vara skönt med en powernap för att ladda batterierna inför kvällen lite. Jag har haft en såndär natt i natt. Inte lillans fel utan helt mitt eget. En sån natt när man aldrig kan somna. När man väl somnar vaknar man av allt och inget. Med en liten i samma sovrum som låter då och då även när hon sover och en sambo som gnisslar tänder när han sover blir det nästan aldrig helt tyst. Så summa summarum jag har inte sovit många timmar i natt. Tror jag ska försöka komma i säng lite tidigare idag eftersom vi ska iväg till tummen imorgon. Då vill jag gärna vara utvilad.

Lite smått och gott från dagen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0