Magsjuka?



Jag misstänker starkt att magsjukan har hittat hem till oss. Igår när jag skulle amma lillan sista svängen innan sängen så kräktes hon upp i stort sett allt när hon var klar. Jag reflekterade inte så mycket på det då eftersom hon ätit gröt för inte allt för länge sedan så jag tänkte att hon nog bara fått i sig lite för mycket.
Men sen vaknade jag runt 3 inatt, då hade hon spytt ner halva hennes säng, stackarn, så älsklig fick gå upp och ta av henne pyjamasen och försöka tvätta bort det värsta med våtservetter (inte läge att ta ett bad mitt i natten). Så preppade jag våran säng ifall hon skulle få för sig att kräkas lite till. Runt 5 gick jag upp och ammade henne, men var noga med att hon inte snaskade i sig allt för mycket eftersom jag då var tvärsäker på att hon åkt på magsjuka och allt skulle komma upp igen. Men det fick hon behålla - vilket började få mig att undra om det verkligen var magsjuka eller om hon fått i sig något konstigt som magen reagerat på. Så vi gick upp som vanligt. Värmde gröt som vanligt. Som hon åt som vanligt. Sen ringde syrran och ville ta en promenad i det fina vädret. Tyckte jag lät som en ypperlig idé och gjorde oss klara för avfärd. För att lillan skulle sova lite längre och bättre i vagnen tänkte jag att det var lika bra hon fick amma lite till innan vi gick (ingen ovanlighet). Men vi hann bara utanför dörren så kom allt upp igen :( Så nu vet jag inte vad jag ska tro har hon magsjuka eller inte? Hon är ju rätt lös i magen med så lutar lite mer mot magsjuka.
Jag har just ammat henne nu efter ett par timmars sömn i vagnen så ska bli spännande och se om hon får behålla detta. Gör hon det lägger vi all annan mat på hyllan ett tag för att inte irritera magen i onödan.

Mitt halsont har börjat ge med sig så jag slipper nog bli förkyld, får se om vi klarar oss från magsjuka. Om det nu är det hon har fått??... Tydligen har den extremt många olika symptom och smittar ju väldigt lätt. Jag hade ju planerat att hon skulle låta bli att bli sjuk första året - tror våran kommunikation brister lite...

Som tur är har vi väldigt förstående grannar och fick inkräkta på deras bokade tvättid (efter att vi frågat om lov givetvis). Det är ju typiskt att sånt här händer när man just har tvättat. I värsta fall har vi en tvättmaskin inne på toan, men jag undviker att använda den om jag inte måste. Tvätten luktar surt efter man tvättat i den maskinen om man inte använder tvättmedel med parfym - och det gör inte jag. Fick tipset att tvätta 2 tomma maskiner på 95 grader, så ska lukten försvinna. Kanske skulle roa mig med det nu.... eller så bäddar jag ner mig i soffan och sätter igång en film.

Kommentarer
Postat av: Ankan

Ska visst finnas nåt husmorsknep för illaluktande tvättmaskiner. Minns inte om det var citron, eller ättika eller vad....men det kanske går att googla?



Vår luktar apa ibland - men det går över efter att vi (Läs Lasse) rensat ordentligt i alla filter och allt vad det är (du ser - jag vet inte ens hur man gör...)

2011-02-12 @ 16:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0