Kusinbesök

Idag känner jag mig lite uppgiven. Jag tyckte det var så underbart dom dagar det var lite plusgrader eller iaf nollgradigt. Men så igår kväll (även inatt och idag) börade det snöa. Är det inte nog? Februari är ju snart slut det räcker med snö nu. Det kommer ta nog så lång tid för den snön som ligger att smälta bort. Det sista som behövs är mer snö! Vad sägs om att dra ihop halva staden till en riktig soldans och välkomna våren?

Idag var det egentligen meningen att lillans farfar skulle komma och hälsa på. Tyvärr är L sjuk igen. Så det blev inget med det. Istället ringde syrran och hade planer på att ta med sig sönerna och titta förbi. Sagt och gjort ramlade dom in här en timme senare. Bland det första W frågade när dom kom var om jag hade fika att bjuda på. Måste erkänna att jag (bullmamma som jag låtsas att jag är) faktiskt inte har bakat på rätt länge. Inget hade jag i frysen heller. Så jag bjöd på varmkorvs fika och saft. Det tyckte W var jättebra fika. Vilken tur för mig.





När dom gått hem tog jag fram lillans första år bok. Tänkte att jag skulle börja ta fram lite bilder som ska sickas på framkallning och monteras i boken lite fint. Än så länge sitter bara en ultraljudsbild där och det känns rätt fattigt. Jag har tänkt vara duktig och fylla i boken eftersom och även uppdatera med bilder eftersom. Kommer vara jättekul för lillan när hon blir stor - jag har nämligen tänkt lägga undan den när den är klar (när hon är runt 5 tror jag) för att sedan ge den till henne när hon fyller 25. Om hon inte väljer att skaffa barn tidigt då får hon den i samband med det.

Igår kväll satt vi och kollade runt efter en lämplig Thailandsresa och insåg till vår besvikelse att det är svindyrt att åka dit (nu misstänkte jag att det skulle vara så men hade ändå hoppats att det inte skulle vara fullt så dyrt). När man åker med barn vill man inte åka ospecat och det ställs även vissa krav på hotellet. Jag har ju dessutom varit i Thailand 2 gånger och är inte allt för sugen på att åka tillbaka dit jag redan varit. Efter alla dessa krav var uppfyllda låg bara resan (och då är inte flyg t o r till Stockholm medräknat) på 27 000 - 32 000 för 2 veckor. Minimum fickpengar vi skulle behöva ha med skulle nog vara runt 10 000. Som jag nämnt flertalet gånger har vi rätt ansträngd ekonomi nu. Att vi ska hinna spara ihop 40 000 till en resa på ett år är en omöjlighet hur vi än vrider och vänder på det. Ett lån för att resa är inte heller aktuellt. Så vi får nog lägga våra reseplaner på hyllan ett par år och drömma om vita stränder och turkosa vatten istället...


Bild lånad från fritidsresors hemsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0